کد خبر: ۶۱۱۷۹۹
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷

روحانی: باید دانش‌آموزان را از نظام حافظه محور به نظام فهم محور و خلاق سوق دهیم

رئیس جمهور از وزیر آموزش و پرورش خواست با ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، دانش آموزان را از نظام حافظه محور به نظام فهم محور و تقویت تفکر خلاق و نقّاد سوق دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت و در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش با قریب به ۱۵ میلیون نوجوان و جوان، بدون تردید مهم‌ترین دستگاه کشور است و همین امر، وظیفه خطیر هدایت و آموزش مهارت و دانش را بر دوش دولت سنگین‌تر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در این جلسه که ریاست آن را برعهده داشت، با اشاره به ضعف‌ها و آسیب‌های نظام کنونی تعلیم و تربیت، ابراز امیدواری کرد وزیر آموزش و پرورش با ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، دانش آموزان را از نظام حافظه محور به نظام فهم محور و تقویت تفکر خلاق و نقّاد سوق دهد.

وی همچنین بر اهمیت مهارت افزایی دانش آموزان تأکید کرد.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه همه وظیفه داریم به آموزش و پرورش کشور کمک کنیم، از سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواست تا مشکلات و تنگناهای مالی این وزارتخانه را برطرف کنند.

در همین راستا، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، گزارشی از عملکرد این وزارتخانه درخصوص ثبت نام دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس، مسائل و مشکلات نظام آموزشی و برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای حل این مشکلات، به هیات وزیران ارائه داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین