آفتابنیوز : 
اين سازماندهي هماهنگ ، در حالي آراي کل کشور را به سوي يک نامزد رهنمون ساخته است که اين نامزد، فقط در تهران و اردبيل شناخته شده است و اين شايبه را به درستي در اذهان همه ايجاد مي کند که احمدي نژاد با چهار پنج سفر نصف و نيمه به چند شهرستان نمي توانسته است به اين ميزان بر روي مردم تاثير بگذارد و توجه آنها را براي جلب آرا، به خود وا دارد.
وجه ديگر اين موضوع تبليغات گسترده اصولگرايان در رسانه ملي است که از احمدي نژاد تصويري در شمايل ياران رجايي و ... ارايه کردند و وجه عدالتخواه وي را در نظر مردم با پخش تصاويري از ديدار مردمي احمدي نژاد و مصاحبه و خبر، با اغراق در آن قوت بخشيدند و به دليل آنکه يکي از مطالبات اصلي توده مردم طبقات متوسط و پايين شهري عدالتخواهي از مديران فعلي و آينده است و از مسوول اجرايي بعدي کشور توقع سامان بخشيدن به اوضاع معيشتي مسکن و اشتغال جوانان خود را دارند، به احمدي نژاد اقبال بيشتري نشان داده اند و حرکت هماهنگ شاگردان مصباح يزدي در جلب حمايت نيروهاي تندرو و معاش نداشته ها، تاثير به سزايي داشته و سيل آراي فله اي را به سوي احمدي نژاد روانه کرده است.
از سويي ديگر نيروهاي تبليغاتي اصلاح طلبان، اعم از طرفداران معين و هاشمي تمام نيروي خود را بر روي گزينه هاي نظامي اصولگرايان مانند قاليباف و لاريجاني موقوف ساخته و هم و غمشان را به نقاط ضعف کاري و شخصيتي اين دو تن، اختصاص دادند و توجه جامعه و افکار عمومي را به اين امر متمايل ساختند. که في الواقع اصولگرايان در اجماع خود، قيد نامزدهاي سوخته اي مثل لاريجاني و نه چندان مطرحي مثل قاليباف را براي انتخاب گزينه ي اصلح زده اند و براي وجوه اغراق شده مديريت هيأتي احمدي نژاد توجه بيشتري قائل شده و با تبليغ مستقيم در نمازهاي جماعت، روضه خواني ها و پاي صندوق هاي راي به واسطه حضور عناصر بسيجي به عنوان ناظر شوراي نگهبان، آراي آواره و بلاتکليف کشور را به سمت انتخاب احمدي نژاد، کشانيده اند.
در پايان نبايد اين نکته را فراموش کرد که مجموع آراي احمدي نژاد، لاريجاني و بخش اندکي از آرا قاليباف حداکثر آرايي است که در جناح محافظه کار وجود دارد و از دور دوم، در صورت حضور گسترده مردم در انتخابات، احمدي نژاد نخواهد توانست آراي لازم را براي کسب کرسي رياست جمهوري به دست آورد.