کد خبر: ۶۱۱۹۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

سوگواری برای یخچالی که دیگر نیست+عکس

هم‌زمان با افزایش هشدارها و نگرانی‌ها درباره پیامدهای گرمایش زمین، ده‌ها نفر در یک مراسم نمادین سوگواری برای یخچالی طبیعی در کوه‌های آلپ سوییس شرکت می‌کنند که تقریبا به طور کامل از میان رفته است.
آفتاب‌‌نیوز :

تمام یخچال‌های طبیعی سوییس به دلیل گرمایش زمین در حال آب رفتن هستند اما "پیتزول" اولین یخچالی است که مرگ آن اعلام شده است.

الساندرا دجاکومب، از انجمن حمایت اقلیمی سوییس به خبرگزاری فرانسه گفت که این یخچال "آن قدر آب شده که از دیدگاه علمی دیگر نمی‌توان آن را یک یخچال طبیعی نامید."

سوگواری برای یخچالی که دیگر نیست+عکس

این انجمن که کوهنوردی روز یکشنبه برای یادبود یخچال پیتزول را برنامه‌‌ریزی کرده می‌گوید حدود صد نفر در این برنامه شرکت می‌کنند که هم‌زمان با نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل و گردهم‌آیی رهبران و فعالان جهانی برای بحث درباره مبارزه با تبعات تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین برگزار می‌شود.

کوهنوردان، فعالان محیط زیست و زمین‌شناسانی که در این برنامه حضور دارند برای رسیدن به محلی که پیش از این یخچال پیتزول در آن شکل گرفته بود، به مدت دو ساعت در "کوهپیمایی تشییع" شرکت می‌کنند.

در این مراسم تعدادی از شرکت‌کنندگان سخنرانی می‌کنند و حلقه گلی به یادبود یخچال پیتزول - که یکی از مهم‌ترین یخچال‌های طبیعی برای پژوهشگران بود - بر دامنه کوه می‌گذارند.

سوگواری برای یخچالی که دیگر نیست+عکس

دانشمندان برآورد می‌کنند که در صورت ادامه وضع فعلی حدود هشتاد درصد از ۱۵۰۰ یخچال طبیعی سوییس تا پایان قرن بیست و یکم از بین خواهند رفت.

چند هفته پیش در ایسلند هم مراسمی مشابه خبرساز شد که به یادبود یخچال اوکجوکول و با حضور گسترده فعالان محیط زیست برگزار شد؛ اولین یخچال طبیعی ایسلند که تسلیم گرمایش زمین شد.

سه تصویر زیر روند فرسایشی یخچال طبیعی پیتزول را از تابستان سال ۲۰۰۶ تا اواخر تابستان سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

سوگواری برای یخچالی که دیگر نیست+عکس

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
1
در جهان سوم مردم از گرسنگی و جنگ تلف میشوند حالا اینها ببین برای چی عزا گرفته اند البته محیط زیست مهم است ولی نه ب اندازه انسانها و خود این اروپایی ها بیشترین صدمه را به محیط زیست زده اند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین