کد خبر: ۶۱۱۹۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

ماجرای دانشجوی قلابی و فروش یک میلیارد تومانی صندلی در دانشگاه به روایت سخنگوی دولت

ربیعی خاطرنشان کرد: آنچه که رخ داده این بوده که ایشان با ۵، ۶ دختر دوست بوده در کلاس‌ها می‌نشسته است و به استادان می گفته اسم من در لیست نیست و اسم مرا اضافه کنید و اینکه تا حذف و اضافه اسم می‌آید و از این طریق در دو سه تا لیست اسم خود را اضافه کرده ولی به هیچ عنوان نه امتحان داده و نه جایی رفته است.
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره فروش صندلی در دانشگاه‌ها علوم پزشکی و اینکه آیا برخوردی با خاطیان خواهد شد؟ گفت: این موضوعی بود که هم دیروز با وزیر علوم و معاونین ایشان هم صحبت کردم و خوب است موضوع را باز کنم؛ چون برای افرادی که زحمت می‌کشند و وارد دانشگاه می‌شوند، نگرانی ایجاد شده است.

وی گفت:‌ آنچه عرض می کنم عین ماجراست و مایل هستم بازتاب داده شود تا از نگرانی ها کاسته شود. به هیچ شکل کسی از طریق سازمان سنجش وارد دانشگاه نشده است و اتفاقاتی که افتاده از طریق کنکور و آزمون و سازمان سنجش نبوده است.

ماجرای دانشجوی قلابی و فروش یک میلیارد تومانی صندلی در دانشگاه به روایت سخنگوی دولت

ربیعی اضافه کرد: حتی در پنج سال گذشته هم کسی از طریق سازمان سنجش بدون قواعد و مقررات سازمان سنجش وارد دانشگاه نشده است. یک مورد در پنج سال گذشته اقدام خلاف صورت گرفته که در همان ابتدا حراست جلوی آن را گرفته است.

سخنگوی دولت یادآورشد: از همین جا به کسانی که دیپلم گرفته و پای کنکور هستند، اعلام می‌کنم که سنجش ما بسیار سالم و سنجشی است که در آن عدالت برقرار است و هیچ نگرانی در این مورد نداشته باشید.

وی در توضیح اصل ماجرای دختری که در کلاس‌های یکی از دانشگاه‌های کشور حضور می یافت، گفت:‌ وقتی بحث تحریم شد و بحث ارسال ارز برای دانشجویان خارج از کشور مطرح شد، حدود ۱۰ هزار پرونده برای دانشجویان ایرانی که رشته‌های مرتبط با پزشکی را در خارج ادامه تحصیل می‌دادند به وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ارسال شد و از این تعداد ۳ هزار پرونده در مرحله اول رد شد چرا که بعضی از این‌ها اصلاً دیپلم نداشتند.

سخنگوی دولت ادامه داد: بحثی مطرح شد مبنی بر اینکه کسانی که حداقل ۳۶ واحد در خارج از کشور گذرانده باشند و اگر تمایل داشته باشند به داخل منتقل شوند، می توانند به داخل منتقل شوند از این هفت هزار باقیمانده مواردی که بررسی شدند مشخص شد تعدادی سند سازی کرده بودند و بخشی از افراد هم واحد های لازم را طی نکرده بودند و این‌ها هم از رده خارج شدند.

صدور حکم انفصال برای روسای سه رئیس دانشگاه

ربیعی گفت: برخی شرکت‌ها بر اساس گزارشی که معاونت دانشجویی وزارت بهداشت به من داد، یک میلیارد تومان پول گرفتند تا برای یک نفر سندسازی کنند و کسی را از خارج معادل سازی کنند تا یک صندلی را بگیرند.

وی اضافه کرد: این موضوع را وزارت اطلاعات پیگیری کرده و این شرکت‌ها به دادگاه و قوه قضاییه معرفی خواهند شد ولی این شرکت‌ها موفق نشدند.

سخنگوی دولت ادامه داد: این خانم نه کارت دانشجویی، نه کد دانشجویی و هر نه حتی لیست نمره نداشته است و طبق گزارش رئیس دانشگاه ایشان نه ثبت نام شده، نه در سامانه سما اسمش وارد شده و نه در لیست نمرات امتحانی دانشکده اسمش وجود داشته است و هیچ مکاتبه‌ای هم در این زمینه در دانشگاه وجود نداشته است.

ربیعی خاطرنشان کرد: آنچه که رخ داده این بوده که ایشان با ۵، ۶ دختر دوست بوده در کلاس‌ها می‌نشسته است و به استادان می گفته اسم من در لیست نیست و اسم مرا اضافه کنید و اینکه تا حذف و اضافه اسم می‌آید و از این طریق در دو سه تا لیست اسم خود را اضافه کرده ولی به هیچ عنوان نه امتحان داده و نه جایی رفته است.

وی گفت: برخی از شرکت‌های کنکور از این موضوع به عنوان یک شو استفاده کردند و حتی در جاهایی از او مصاحبه گرفته و پخش کردند و در حقیقت سوء استفاده شرکت کنکوری برای تبلیغ خودشان بوده است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: با اطمینان خاطرعرض می کنم اولا از طریق کنکور نیست و آنچه هم بوده انتقال دانشجو از خارج به داخل بوده که متاسفانه این هم از مجاری سوء استفاده بوده است و در سال‌های گذشته هم این اتفاق خیلی رخ داده و بحث‌هایی که زمانی در موضوع بورسیه‌ها مطرح شد بخشی از همین شیوه استفاده کرده بودند به طوری که در دانشگاه خارجی ثبت‌نام می‌کردند و کسانی که دستشان به جایی می‌رسید از این روش زیاد استفاده می‌کردند.

وی با بیان این که هم اکنون هم وزارت علوم و هم وزارت بهداشت جلوی این قضیه را گرفته‌اند، گفت: سه نفر از روسای دانشگاه خوب کشور که جلوی این بورس‌ها را گرفتند، طرف رفته از دیوان حکم گرفته است.

ربیعی در تبیین این اتفاق برای روسای دانشگاه‌ها گفت: این افراد در هیئت ممیزه مصاحبه شده‌اند و هیئت ممیزه بعد از این که دیدند دانش لازم برای هیئت علمی شدن ندارند، برای اینکه به اعتبارعلمی دانشگاه لطمه نخورد با این موضوع مخالفت کردند. الان سه حکم تعلیق یا انفصال قضایی برای این سه رئیس دانشگاه صادر شده که البته با حسن نیت دنبال خواهد شد چرا که در دفاع از حریم دانش دانشگاه بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
خراسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
1
داستان ظهر جمعه .
این بوده که ایشان با ۵، ۶ دختر دوست بوده در کلاس‌ها می‌نشسته است و به استادان می گفته اسم من در لیست نیست و اسم مرا اضافه کنید.

از پرداخت و دریافت ها بگویید .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین