کد خبر: ۶۱۲۰۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
گزارش زنده از مراسم بهترین های فیفا

مسی با کنار زدن فان دایک و رونالدو بهترین بازیکن سال جهان شد/ فهرست برندگان‌+عکس

لیونل مسی و یورگن کلوپ به عنوان بهترین بازیکن و بهترین سرمربی فوتبال جهان در سال ۲۰۱۹ انتخاب شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) سرانجام پس از مدت ها انتظار و در اقدامی غافلگیر کننده با اعلام نام «لیونل مسی» از برنده سال ۲۰۱۹ بهترین بازیکن سال رونمایی کرد.

مراسم معرفی بهترین بازیکن سال فیفا امشب در سالن اپرای شهر میلان یعنی تئاترو آلا اسکالا برگزار شد.

در این مراسم باشکوه یک دوجین ستاره فوتبالی برای شناختن بهترین های سال فیفا در بخش های مختلف فوتبال زنان و مردان گرد هم جمع شده بودند.

مسی با کنار زدن فان دایک و رونالدو بهترین بازیکن سال جهان شد/ فهرست برندگان‌+عکس

پس از سال ۲۰۰۷ که در جریان آن نه مسی و نه رونالدو هیچکدام فاتح عنوان بهترین بازیکن سال فیفا نشدند، سال گذشته اولین سالی بود که این جایزه معتبر به کسی غیر از این ۲ نفر رسید؛ در واقع این لوکا مودریچ بود که پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان به همراه رئال و درخشش در جام جهانی در پیراهن تیم ملی کرواسی و رسیدن به فینال آن تورنمت در روسیه، به سلطه ۱۰ ساله مسی و رونالدو بر این جایزه پایان داد؛ در رای گیری سال گذشته مرد پرتغالی در جایگاه دوم ایستاد و اگرچه بسیاری مودریچ را بدون هیچ تردیدی مستحق جایزه می دانستند اما هنوز برای بسیاری دیگر، موفقیت مرد کروات جنجال برانگیز محسوب می شود و این موضع گیری تنها یک دلیل دارد: جادوگر آرژانتینی سال گذشته کارش را در جایگاه پنجم برترین ها به پایان رساند!

مسی با کنار زدن فان دایک و رونالدو بهترین بازیکن سال جهان شد/ فهرست برندگان‌+عکس

و این دقیقا مشکلی است که در مورد جوایز فردی وجود دارد؛ خواه جایزه د بست (THE BEST) فیفا باشد و خواه توپ طلای فرانس فوتبال؛ معیارها در بهترین حالت معماگونه و در بدترین حالت مبهم هستند و تنها راهنمایی فیفا به رای دهندگان این است: جوایز براساس عملکرد بازیکنان داخل زمین و رفتار آنان خارج از زمین در محدوده یک فصل گذشته فوتبال اروپا اهدا خواهد شد. با این حال جوایز امسال هم با تمام حرف و حدیث ها به نفرات برتر فوتبال اهدا شد.

بر این اساس لیونل مسی بار دیگر جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را به خانه برد تا فن دایک در غیاب رونالدو مبهوت‌ترین چهره سالن اپرای میلان لقب بگیرد.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، مدافع ۲۸ ساله تیم ملی هلند پیشتر در جریان مراسم قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا در موناکوی فرانسه با ربودن گوی سبقت از مسی و رونالدو جایزه بهترین بازیکن سال اروپا را از آن خود کرده بود و گمانه‌زنی‌ها از برنده شدن وی در این مراسم نیز حکایت داشت که نشد.

** جوایز برنامه

بهترین فوتبالیست مرد سال

لیونل مسی (بارسلونا - تیم ملی آرژانتین)

بهترین فوتبالیست زن سال

مگان رپینو (تیم ملی آمریکا)

بهترین مربی مرد سال

یورگن کلوپ (لیورپول)

بهترین مربی فوتبال زنان

جیل الیس (تیم ملی آمریکا)

بهترین دروازه بان جهان

آلیسون (لیورپول)

جایزه بهترین گل سال (پوشکاش)

دانیل ژوری

جایزه بازی جوانمردانه

لیدزیونایتد

بهترین هوادار سال

سیلویا گرسکو که فرزندش تولد زودرس داشت و به همین دلیل نابینا است و با مشکلات زیادی روبرو است ولی علاقه به فوتبال و تیم پالمیراس باعث شد تا مادرش تمام بازیهای پالمیراس را برای او گزارش کند.

تیم منتخب سال فیفا

آلیسون بکر، ماتیس دی‌لیخت، سرخیو راموس، ویرجیل فان دایک، مارسلو، لوکا مودریچ، ادن هازارد، فرنکی دی یونگ، کیلیان ام باپه، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی

گزارش مراسم فیفا را به نقل از خبرگزاری ایسنا در زیر می خوانیم:

در حالی که همه منتظر بودند فان دایک بهترین بازیکن سال فیفا شود ولی این عنوان به لیونل مسی فوق ستاره بارسلونا و تیم ملی فوتبال آرژانتین رسید تا او جایزه THE BEST را به دست بیاورد و بهترین بازیکن سال جهان شود.

یورگن کلوپ به عنوان بهترین مربی سال فوتبال جهان انتخاب شد. او توانست در سال ۲۰۱۹ قهرمانی در لیگ قهرمانان را به دست بیاورد و تیمش با یک امتیاز کمتر از سیتی نایب قهرمان لیگ برتر شد.

دانیل ژوری با رای کاربران به عنوان برنده جایزه پوشکاش یا همان زیباترین گل سال انتخاب شد. در این بخش لیونل مسی نیز حضور داشت.

ادن هازارد عنوان کرد حضور در بین بهترین ها حس خوبی است و می خواهد در کنار هم تیمی هایش از اینشب لذت ببرد. همچنین لوکا مودریچ نیز با خوشحالی از حضور در این مراسم عنوان کرد هر کدام از ۳ نامزد نهایی که برنده جایزه بهترین بازیکن سال شوند با شایستگی به این مهم رسیدند.

آلیسون دروازه بان لیورپول بخت نخست کسب عنوان بهترین دروازه بان سال فوتبال جهان است. او علاوه بر لیگ قهرمانان توانست کوپا را نیز با برزیل به دست بیاورد.

ویرجیل فان دایک مدافع هلندی لیورپول توانست با این تیم قهرمانی در لیگ قهرمانان را به دست بیاورد. معمولا این جایزه در بیشتر سالها به بازیکنی رسیده است که قهرمانی در لیگ قهرمانان را برده و باید دید این بار یک مدافع می تواند جایزه بهترین بازیکن سال جهان را به دست بیاورد یا خیر.

لیونل مسی هرگز نتوانسته جایزه بهترین بازیکن سال فیفا THE BEST را در کاکسیون افتخارات خود داشته باشد و این در حالی است که رونالدو رقیب او دو بار این جایزه را به دست آورده است. فان دایک نیز اولین حضور خود را در بین دو فوق ستاره فوتبال جهان تجربه می کرد. سال قبل مودریچ توانست به سلطه این دو بازیکن بزرگ در کسب ارزشمندترین جوایز انفرادی فوتبال جهان پایان دهد.

مورینیو سرمربی سابق تیم های رئال‌مادرید، چلسی، اینتر و منچستریونایتد پیش بینی کرد ویرجیل فان دایک به سبب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا جایزه بهترین بازیکن سال را به دست بیاورد.

خیلی از شخصیت های قدیمی و فعلی فوتبال جهان خودشان را به میلان ایتالیا رساندند تا در این مراسم حاضر باشند. فابیو کاپلو سرمربی نامدار و بازنشسته ایتالیایی یکی از افرادی بود که در این مراسم حضور زودهنگامی داشت و دقایقی با یورگن کلوپ نامزد بهترین سرمربی سال به خوش و بش پرداخت.

سیلویا گرکو (برزیل/پالمیراس - مادری که گزارشگر فوتبال برای پسر نابینای خود شد)
سیلویا گرکو (برزیل/پالمیراس - مادری که گزارشگر فوتبال برای پسر نابینای خود شد)
مگان راپینو (آمریکا/رین اف سی)
مگان راپینو (آمریکا/رین اف سی)
آلیسون بکر (برزیل/ لیورپول)
آلیسون بکر (برزیل/ لیورپول)
جیل الیس (تیم ملی زنان آمریکا)
جیل الیس (تیم ملی زنان آمریکا)
یورگن کلوپ (آلمان/لیورپول)
یورگن کلوپ (آلمان/لیورپول)
دنیل سوری (مجارستان)
دنیل سوری (مجارستان)
مارچلو بیلسا (سرمربی آرژانتینی لیدز یونایتد)
مارچلو بیلسا (سرمربی آرژانتینی لیدز یونایتد)
ساری فن وینندال (هلند/آرسنال)
ساری فن وینندال (هلند/آرسنال)
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
مسی قهرمان اخلاق
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین