کد خبر: ۶۱۲۱۱۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
ماجرای درگیری در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه

ماجرای درگیری شدید برسر "میرحسین موسوی" در اولین روز سال تحصیلی+عکس

دیروز همزمان با آغاز سال تحصیلی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی بین دانشجویان بسیجی و اعضای انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش درگیری اتفاق افتاد.
آفتاب‌‌نیوز :

هر سال با آغاز سال تحصیلی انجمن‌های دانشگاه‌ها اقدام به عضوگیری از دانشجویان جدید می‌کنند. امسال هم با شروع ترم جدید دانشگاه‌ها، انجمن‌ها کار خود را شروع کردند. در این میان ویدئوهایی از سوی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در فضای مجازی منتشر شده است که حکایت از درگیری شدید میان دانشجویان بسیجی و اعضای انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش داشت.

یک عضو انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش در این باره می‌گوید: اول مهر و روز جذب عضو برای انجمن‌ها بود. طبق روال هر سال برای معرفی انجمن، تصاویری از شخصیت‌هایی که از لحاظ فکری به آنها نزدیک هستیم روی میز نصب می‌کنیم. بچه‌های بسیج به عکس‌ها و مشخصا عکس میرحسین موسوی واکنش نشان دادند و شاکی شدند. آنها به دانشگاه اطلاع دادند و دانشگاه هم به ما گفت که عکس‌ها را برداریم. از آنجایی که هیچ مصوبه و بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه نصب عکس میرحسین موسوی تخلف است، وجود ندارد ما هم عکس را برنداشتیم. اگر تخلف یا جرم بود که ما این کار را نمی‌کردیم. ما به آنها گفتیم درخواست شما غیرقانونی است.

درگیری برسر

دست یکی از بچه‌ها شکسته است

این دانشجو می‌افزاید: در ادامه دانشجویان بسیجی خودشان اقدام به برداشتن عکس کردند و دانشجویان تشکل ما هم مقاومت کردند. جلوی میز ما آمدند و دادوهوار کردند و با زور عکس را از ما قاپیدند. دوباره بچه‌ها مانع شدند. ۴۰ دقیقه بعد بسیجی‌ها از بیرون بیرون دانشکده دوستان دیگرشان را آوردند و همگی با هم به میز ما حمله کردند و بچه‌های ما را زدند. حدودا یک ربع درگیری فیزیکی رخ داد. فیلم‌هایش هم موجود است. طوری بچه‌های ما را زدند که حالا دست یکی از بچه‌ها شکسته است. بعد از دانشکده بیرون رفتند و بعد از پنج دقیقه دوباره به دانشکده حمله کردند و بعد بچه‌های ما مانع شدند. از دانشکده‌های دیگر هم بسیجی‌ها آمده بودند. حدودا نیم‌ساعتی فضای داخل ملتهب بود. بعد نیروهای نگهبانی آنها را به دفتر حراست بردند.

وی می‌گوید: من خودم زیر دست و پا بودم و ندیدم نیروهای حراست بیایند و جلوگیری کنند. تازه آنها خیلی زیاد بودند و نیروهای حراست چهار پنج نفر بیشتر نیستند. در این درگیری فقط ما نبودیم، بچه‌های انجمن علمی و دانشجویان ثبت‌نامی هم بی‌نصیب نماندند. خانواده‌ دانشجویان ثبت‌نامی با دیدن این صحنه‌ها می‌گفتند نمی‌خواهیم بچه‌ ما در این دانشگاه درس بخواند.

رئیس دانشکده می‌گوید که خودتان اقدام کنید

در این میان محمدغلامیان، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه هم می‌گوید: مراسم استقبال از ورودی‌های دانشگاه بود. دوستان انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش دانشگاه، عکس محکومان فتنه سال ۸۸ را در غرفه‌شان زده بودند. در این میان محکومان امنیتی هم پشت میز می‌نشینند و شروع به پر کردن فضای فکری دانشجویان می‌کنند. ما موضوع را ابتدا از حراست و معاون دانشگاه به صورت اداری پیگیری کردیم. معاونت دانشگاه دستور می‌دهند که این دوستان عکس‌ها را بردارند اما آنها خودداری می‌کنند و سه بار هم تذکر می‌دهند اما باز پای این بی‌قانونی‌شان می‌ایستند و عکس را برنمی‌دارند. مسئول حراست دانشکده مجبور می‌شود خودش عکس را بردارد. دوستان انجمن می‌آیند و به دفتر حراست ورود می‌کنند و عکس را بیرون می‌آورند. ما هم این موضوع را با دوستان دانشکده مطرح کردیم.

درگیری برسر

غلامیان اضافه می‌کند: ریاست دانشکده گفتند که من نسبت به این موضوع نمی‌توانم کاری انجام دهم. وسط دانشگاه علامه طباطبایی یک بی‌قانونی اتفاق افتاده و در این خط بی‌قانونی ریاست دانشکده نمی‌توانست جلوی این بی‌قانونی، فتنه‌گری و گذاشتن عکس سران فتنه بایستد. یعنی بی‌احترامی به انقلاب اسلامی تا این حد زیاد شده است. بنابراین ۲۰ تا ۲۵ نفر از دانشجویان بسیج با دکتر تاج‌مزینانی، رئیس دانشکده صحبت می‌کنند و می‌گویند که ما چه کار کنیم؟ رئیس دانشکده می‌گویند که خودتان اقدام کنید. هم فیلم و هم صدایش هست. بچه‌های بسیج هم پایین می‌آیند. ابتدا فرمانده پایگاه بسیج که قبلا هم تذکر محترمانه داده بود(البته آنها به او توهین کرده بودند و او با خویشتن‌داری برگشته بود) به سوی انجمن آنها می‌رود. به آنها می‌گوید که شما این را بردارید. همه اینها فیلم‌هایش موجود است و حراست دانشکده فیلم‌هایش را دارد. اینها از طریق دانشجویان دختر و یکی از آقایان‌ شروع می‌کنند به ضرب‌وشتم مسئول بسیج دانشکده. آنها تعدادشان بیشتر بود و بچه‌های بسیج برای درگیری نیامده بودند. فضا دوقطبی می‌شود و درگیری شروع می‌شود. آنها از غفلت حراست دانشکده استفاده می‌کنند و معدود بچه‌های بسیج را از دانشکده بیرون می‌کنند و خودشان شروع به محاصره کردن خواهرهای بسیج و حزب‌اللهی می‌کنند.

فیلم‌های حراست دانشکده موجود است

او در پاسخ به این سوال که دانشجویان انجمن می‌گویند، اول دانشجویان بسیجی حمله کردند، توضیح می‌دهد: فیلم‌های حراست دانشکده موجود است. اگر مسئله‌ای دارند، از بسیج دانشجویی در هر نهادی که خودشان گفتند چه در داخل و چه در خارج، شکایت کنند. ما این فیلم‌ها را می‌بریم و نشان می‌دهیم که ببینیم چه کسی، چه کسی را مورد ضرب‌وشتم قرار داده است. پنج شش نفر از بچه‌های بسیج برای اینکه خواهرها مورد ضرب‌وشتم قرار نگیرند، به زور وارد دانشکده شدند. خود من هم در این صحنه بودم. آمدیم داخل و حراست ما را برد به یک گوشه‌ و خواهرها ماندند. در را روی ما بست و ما مجبور شدیم از پنجره بیاییم داخل. ریاست دانشگاه در جریان نبود. نکته مهم این بود که این عزیزان از غفلت معاونان دانشگاه از این وضعیت استفاده کردند و این هنجارشکنی رخ داد.

مسئول بسیج دانشگاه علامه می‌گوید: مصوبه شورای امنیت ملی صراحتا می‌گوید سران فتنه سال ۸۸ ممنوع‌المصاحبه و ممنوع‌التصویر هستند. این ممنوع‌التصویر یعنی چی؟ یعنی در کل نظام مقدس جمهوری اسلامی نمایش تصویرشان ممنوع است. یعنی نباید عکسی از آنها در انقلاب اسلامی وجود داشته باشد. دانشگاه مگر با خارج از دانشگاه فرق دارد؟ قانون برای همه یکی است. جایی در مصوبه شورای عالی امنیت ملی گفته که فقط در رسانه‌ها ممنوع‌التصویر باشند؟ این یک مصوبه عمومی است. از کسی که حقوق خوانده است بپرسید. اگر قانون دیگری هست که بگوید این افراد می‌توانند در دانشگاه عکس داشته باشند، به ما نشان دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
8
ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
5
عجب!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
کجاش عجیبه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
15
جل الخالق !!!!!!!!!! یعنی حتی از عکسش هم اینهمه واهمه و بیم تاثیرگذاری دارن؟؟؟؟؟
چرا بعضی ها سعی نمیکنند به جای ایجاد تنش و درگیری و ادامه دار کردن دشمنی و کینه ورزی میون برادران و خواهران هم کیش (بعضاً بخاطر حسادت و جهل و ...)، رفتاری در پیش بگیرن تا مردم بتونن اونارو هم دوست داشته باشن و .......................... زندگی به صورت انسانی و انسان وار ادامه پیدا کنه و اینهمه نفرت و زشتی و دشمنی از جامعه ... اسلامی مان (در تعریف جامعه اسلامی هرگز دشمنی و کینه ورزی میان خواهران و برادران مسلمان معنا و جای ندارد)‌ رخت بر بندد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
2
اونایی که ندارن، از خوبیها نشونه / میگن که بدون یاس، باعث زشتیشونه!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین