کد خبر: ۶۱۲۲۲۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴

تعلیق پارلمان انگلیس غیرقانونی اعلام شد

دیوان عالی انگلیس روز سه شنبه با صدور حکمی تاریخی، تصمیم دولت بوریس جانسون درباره تعلیق پارلمان را غیر قانونی اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

قاضی هیل رئیس دیوان عالی انگلیس با اشاره به نقش پارلمان در حوزه قانون گذاری تصریح کرد که نمایندگان بایستی قادر باشند تا از نهادهای اجرایی حساب بکشند. وی تعلیق طولانی پارلمان را اقدامی غیر مفید توصیف و تصریح کرد که دولت دلیل موجهی را برای تصمیم خود ارائه نکرده است.

رییس دیوان عالی انگلیس اعلام کرد که ۱۱ قاضی پرونده به این نتیجه رسیدند که تصمیم دولت برای کسب اجازه از ملکه به منظور تعلیق پارلمان اقدامی غیر قانونی و بایستی ملغی شود. قاضی هیل بر همین اساس تعلیق پارلمان را بی اثر خواند و افزود روسای مجالس عوام و لرد باید درباره گام بعدی و زمان بازگشایی پارلمان تصمیم گیری کنند.

تعلیق پارلمان انگلیس غیر قانونی اعلام شد

در همین پیوند جان برکو رئیس مجلس عوام در اظهار نظری از تصمیم دادگاه استقبال کرد و گفت: پارلمان بایستی سریعا بازگشایی شود. او گفت در این رابطه با رهبران احزاب سیاسی رایزنی خواهد کرد.

هم زمان شماری از نمایندگان مجلس انگلیس تصاویر خود در داخل پارلمان را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و نوشتند ما در مجلس نشسته‌ایم.

دیوان عالی انگلیس هفته گذشته به‌مدت سه روز تشکیل شد تا درباره قانونی بودن تعلیق پارلمان تصمیم گیری کند.

پیش از این دادگاه عالی اسکاتلند، تصمیم نخست وزیر انگلیس برای تعلیق پارلمان را غیرقانونی و "با هدف چوب لای چرخ گذاشتن کار پارلمان" خوانده بود.

این حکم رای قبلی دادگاه را که گفته بود تصمیم جانسون مغایرتی با قانون ندارد، لغو کرد. با تصمیم دولت انگلیس مجلس عوام این کشور از بامداد سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر به مدت پنج هفته تعلیق شد.

این تحولات در حالی صورت می گیرد که بوریس جانسون برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می برد. بر اساس برنامه اعلام شده، او فردا چهارشنبه به انگلیس باز می‌گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین