کد خبر: ۶۱۲۲۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
دختر وزیر سابق متهم به اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو است

رمزگشایی از عددهای میلیاردی در پرونده شبنم نعمت‌زاده

از همان زمانی که صحبت از پرونده شبنم نعمت زاده دختر وزیر پیشین صنعت مطرح شد، نگاه‌ها به برگزاری دادگاه او بود. شاید حساسیت ماجرا به این خاطر بود که پای دارو و احتکار آن در میان است و این مساله برای همه ملموس است؛ کافی است مدتی دنبال یک دارو باشید و موفق به تهیه آن نشده باشید. این همان کاری است که احتکار با حوزه درمان می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

ماجرای شبنم نعمت‌زاده کمی قبل‌تر و از زمان ماجرای ویلای لواسان در رسانه‌ها مطرح شد. ویلایی که در آن زمان گفته شد نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان قیمت دارد. کمی بعد هم به دلیل قطعی شدن مساله ساخت غیرقانونی‌اش تخریب شد. حالا دو جلسه برای رسیدگی به اتهام او برگزار شده و ابعاد دیگری از این پرونده روشن شده است.

در این گزارش سعی داریم به برخی اعداد مطرح شده در دادگاه او اشاره کنیم:

رمزگشایی از عددهای میلیاردی در پرونده شبنم نعمت‌زاده

۸۵۰ میلیارد اتهام اخلال در دارو

این عدد اولین بار توسط دادستان مطرح شد و بزرگی تخلف صورت گرفته در این پرونده را نشان می‌دهد. آنطور که در کیفرخواست متهم اعلام شده، «او متهم است به مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو به مبلغ یک هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ریال» یعنی این حجم از دارو توسط شرکت‌هایی که تحت مدیریت نعمت‌زاده بوده یا احتکار شده و یا به درستی در بازار توزیع نشده است.

۱۹۰ میلیارد تومان کسری

یکی دیگر از اعدادی که در دادگاه نعمت‌زاده مطرح شده، زمانی است که او متوجه کسری پول شده است. به گفته وکیل نعمت‌زاده، در زمان بازداشت و بررسی پرونده متهم، به یکباره متوجه کسری ۱۹۰ میلیارد تومانی می‌شوند که هر کدام تقصیر آن را بر گردن دیگری می‌اندازند.

وکیل نعمت‌زاده در دادگاه گفته بود:« پس از تحقیقات دیده شد که ۱۹۰ میلیارد تومان پول نیست و هم رسانه‌ها و هم آقای لشکری‌پور گفتند که خانم نعمت‌زاده برداشت‌های نامتعارف داشته که آن را صرف ویلای لواسان و ... کرده است که این اظهارات برای ما غیرمنطقی بود در نتیجه درخواست کردیم که لیست مالی شرکت را منظم کنند و به ما بدهند که تا این لحظه این اتفاق نیفتاده و بلکه به صورت ذهنی می‌گفتند چنین مبادلاتی انجام شده است.»

اما آنچه خود نعمت زاده می‌گوید، سوءاستفاده از عنوان مدیریتی اوست. اینطور عنوان کرده که بعد از مدتی با چک‌های برگشتی مواجه و متوجه مشکلات شده است. نعمت‌زاده گفته که اصلا از این پول خبر نداشته است.

۲۰۰ فقره چک بلامحل

یک عدد عجیب دیگر که در دادگاه نعمت‌زاده مطرح شده، صادر شدن ۲۰۰ چک بلامحل است. البته خود نعمت‌زاده گفته که از آن خبر نداشته است. دادستان در عین حال از ۵۰۰ حساب بانکی خبر داده که به نوعی مرتبط با نعمت‌زاده بوده و توسط دارایی شناسایی شده است.

۲۵ میلیارد خانه لواسان!

برخی اعداد مهم در این پرونده توسط متهم دیگر یعنی لشگری پور بیان شده است. او در رابطه با موضوع برداشت‌های نامتعارف از شرکت‌ها گفته که ۲۵ میلیارد بابت خرید زمین در لواسان و تسویه بدهی از سوی نعمت‌زاده برداشت شده که در این رابطه نعمت‌زاده پاسخی نمی‌دهد. در حقیقت او نعمت‌زاده را متهم کرده که از حساب شرکت برای خرید ویلا در لواسان استفاده کرده است.

بدهی ۲ میلیاردی نعمت‌زاده

رمزگشایی از عددهای میلیاردی در پرونده شبنم نعمت‌زاده

لشگری‌پور همچنین عنوان کرده است که نعمت‌زاده نزدیک به ۲ میلیارد باید به شرکت پرداخت کند. البته جزئیاتی از آن بیان نکرده اما اینطور گفته که نعمت‌زاده منزل شخصی‌اش در قیطریه را به همراه ۲ میلیارد باید به شرکت بدهد.

۵ سال بیکاری

در حقیقت اتهام اصلی احتکار و نگهداری غیرمجاز داروست که مورد اول عواقب بسیاری را برای نظام دارویی در پی داشته است. اما متهم چیز دیگری می‌گوید. حتی در برخی صحبت‌ها گفته بود که ۵ سال بیکار بوده و کار خلاف قانون نکرده است. بارها گفته که به دلیل اعتمادی که به فردی به نام لشگری داشته، چنین اتفاق‌هایی افتاده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
2
در فرانسه پرونده دارویی مدیاتور زیر ذره بین برده شد .
واز یک داروخانه به شبکه دارویی یک قاره تخلفات شناسایی شد .
محمد علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
واقعا که چه جوری از گلوت پایین میره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین