کد خبر: ۶۱۲۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۳:۲۵
با انتقاد از مذاکره ایران و آمریکا صورت گرفت:

حمله غیرمنتظره معاون طالبانی به تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون رئیس‌جمهور عراق در اظهاراتی غیر متعارف با انتقاد شدید از تصمیم ایالات متحده برای گفتگو با جمهوری اسلامی ایران بر سر اوضاع امنیتی کشورش ابراز عقیده کرد که «این مذاکرات نافی استقلال و حاکمیت ملی عراق بوده و زمینه را برای دخالت تهران در امور داخلی آن کشور فراهم می‌آورد».

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دکتر طارق‌الهاشمی که یک مسلمان سنی است روز یکشنبه با بیان این نظرات در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در اردن گفت: «این‌که دو کشور خارجی بخواهند با شرکت در مذاکراتی که درباره عراق انجام می‌شود از طرف مردم عراق صحبت کرده و برای مسائل داخلی و بین‌المللی آنان تصمیم‌گیری کنند به هیچ‌وجه نمی‌تواند یک ایده خوب و موثر تلقی شود».

معاون رئیس‌جمهور عراق در ادامه با اشاره به این که عراق به میدان رقابت دیگر کشورها تبدیل شده گفت: «برای ما بسیار ارجح‌ خواهد بود اگر خود مردم عراق در شرایطی درست و عادلانه درباره بازگرداندن ثبات و امنیت به کشورشان صحبت کنند». 

معاون جلال طالبانی با ابراز این عقیده که مذاکرات ایران و آمریکا نافی استقلال و حاکمیت ملی عراق است گفت: «مطمئنا مردم عراق باید از محتوا و برنامه مذاکرات آگاه شده و هر تصمیم و توافقی که در نتیجه مذاکرات گرفته می‌شود باید به اطلاع بغداد برسد».

اظهار نظر غیرمتعارف معاون رئیس‌جمهور عراق درباره مذاکرات ایران و آمریکا در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر دیگر مقامات عراقی از جمله رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس مجلس، وزیر امورخارجه، مشاور امنیت ملی و ... حمایت خود را از این گفتگوها به‌طور قاطعانه ابراز داشته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین