کد خبر: ۶۱۲۴۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

آبه: شورای امنیت سازمان ملل به اصلاح ساختاری نیاز دارد/ آماده دیدار غیرمشروط با کیم هستم

نخست وزیر ژاپن در جریان سخنرانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل به این مساله اشاره کرد که سازمان ملل و شورای امنیت این نهاد بین‌المللی باید اصلاحاتی داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن خواستار اصلاحات ساختاری در شورای امنیت سازمان ملل شد و نسبت به درک و تحقق چنین اصلاحاتی ابراز امیدواری و تاکید کرد: اصلاحات ساختاری امری کاملا ضروری هستند. هدف ما درک و تحقق اولیه برای این نوع اصلاحات هستیم. بعلاوه،‌ ژاپن در ۲۰۲۲ یکبار دیگر به دنبال جلب حمایت از چندین کشور برای تبدیل شدن به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل است و ما بهترین تلاش خود را در راستای تحقق اولویت‌های سازمان ملل انجام می‌دهیم.

در ژوئیه، ماریا فرناندا اسپینوزا گارسس، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که قطعنامه‌ای با هدف اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل در سال جاری میلادی تصویب شود.

وی همچنین تاکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل بایستی برای بهبود ارتباط بین اعضای سازمان و هماهنگی میان نهادهایش اصلاح شود.

نخست وزیر ژاپن همچنین گفت، آماده برگزاری نشست با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی بدون پیش شرط است تا از مسیر مثبت واشنگتن در راستای گفت‌وگو با کره شمالی حمایت کند. ژاپن از رویکرد ارائه شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره پیونگ یانگ حمایت می‌کند.

آبه همچنین حملات اخیر به آرامکوی عربستان را مورد انتقاد قرار داد و گفت که این این یک تهدید علیه ثبات اقتصادی است و ادامه داد: توکیو همراه نگرانی‌های بین‌المللی درباره اوضاع خاورمیانه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین