کد خبر: ۶۱۲۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۳:۲۳
عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خبر داد:

قول مساعد هاشمی برای برابری دیه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شواری مرکزی جبهه پیروان خط امام رهبری درخواست‌هایی را که جمعی از زنان عضو احزاب اصولگرا در دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کردند تشریح کرد. مریم بهروزی به خبرنگار آفتاب گفت: ما برخی قوانین مدنی مربوط به زنان را که معتقدیم باید مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرند با آقای هاشمی مطرح کردیم و ایشان نیز در این زمینه به ما قول مساعد دادند. 

مریم بهروزی با تاکید بر اینکه در این زمینه کار پژوهشی گسترده‌ای انجام شده است افزود:‌ به نظر ما در فقه پویای شیعه راه‌حل شرعی برای استیفای حقوق زنان وجود دارد به همین دلیل از آقای هاشمی خواسته‌ایم که با استمزاج از رهبر معظم انقلاب دستور برابری دیه زن و مرد را صادر کنند.

دبیر کل جامعه زینب ادامه داد:‌ ایشان گفتند که مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌تواند قانون‌گذاری کند اما اگر مجلس این طرح را تصویب کرد ـ حتی اگر شورای نگهبان آن را رد کند ـ زمینه برای تصویب آن در مجمع فراهم است. 

بهروزی اصلاح قوانین مربوط به دیه را از مهمترین خواسته‌های زنان خواند و افزود: یکی از مواردی که حقوق زنان را قرن‌ها ضایع کرده است همین نابرابری دیه زن و مرد است در صورتی که طبق تحقیقات ما که از آیات قرآن کریم و روایات موثق است، ‌دیه زن و مردم یکسان است چرا که خداوند در مورد قصاص می‌فرماید: نفس در مقابل نفس، می‌فرماید که زن و مرد از یک نفس واحده خلق شده‌اند، بنابراین دیه نیز باید یکسان باشد و بسیاری از علما هم همین نظر را دارند.

بهروزی با تاکید بر اینکه این خواسته جنبه مالی ندارد گفت: بحث اصلی بر سر ارزش وجودی انسان است. ممکن است کسی بگوید که دیه ارزش وجودی انسان را تعیین نمی‌کند، خب در مورد مرد هم باید همین گونه باشد.

بهروزی در پایان با تاکید بر این که در صورت تحقق این حق، ‌انقلابی در زمینه حقوق زنان صورت می‌گیرد گفت: اگر مجلس دیه زن و مرد را برابر اعلام کند، افتخاری نصیب نظام خواهد شد. ما تمام این موارد را به صورت طرحی به مجلس تقدیم می‌کنیم و امیدواریم که مجلس با تصویب آن انقلابی ایجاد نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین