کد خبر: ۶۱۲۴۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۲:۱۹

ابهام در وضعیت بنزین ادامه دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که براساس قانون بودجه سال 86 دولت برای اجرای سهمیه‌بندی بنزین تنها یک روز فرصت دارد، وضعیت توزیع بنزین و سرنوشت مصوبه مجلس همچنان مبهم باقی مانده و اخبار دقیقی در این مورد از سوی مسئولان اعلام نشده است. این درحالی است که بسیاری از نمایندگان پیش از این بارها تذکر داده بودند که عملکرد دولت در اجرا و آماده‌سازی مقدمات قانون سهمیه‌بندی ضعیف و حتی خلاف قانون است. 

آخرین مهلت دولت برای اعلام میزان سهمیه‌بندی و قیمت دوم یا آزاد بنزین اول فروردین ماه بود با این حال برخی معتقد بودند که دولت برای مقابله با «جنجال‌ها و تبعات» احتمالی از اعلام تصمیم خود در این شرایط سر باز زده است. 

آنان تصور می‌کردند که با آغاز خردادماه که برابر قانون بنزین باید به طور سهمیه‌بندی توزیع شود، شرایط جدید،‌ میزان و قیمت آزاد بنزین از سوی دولت مشخص خواهد شد. 

از سوی دیگر ضعف اجرایی دولت در توزیع کارت‌های سوخت موجب شد تا احتمال به تعویق افتادن اجرای سهمیه‌بندی قوت گیرد. در این میان البته اخباری غیررسمی نیز در مورد اجرای این قانون از خردادماه به گوش می‌رسید. 

در هر حال آخرین خبر در مورد توزیع بنزین 100 تومانی تنها یک روزمانده به مهلت تصریح شده در قانون بر تزلزل تصمیم دولت در این خصوص افزود. یک عضو کمیسیون انرژی مجلس عصر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب خبر عرضه بنزین با قیمت هر لیتر 100 تومان از اول خردادماه بدون اعمال محدودیت سهمیه‌بندی را مورد تأیید قرارداد و گفت: فعلا قرار بر این است که بنزین با نرخ هر لیتر 100 تومان با کارت سوخت توزیع شود تا پس از آن دولت میزان سهمیه‌بندی و قیمت آزاد را اعلام کند. 

سیدمحسن یحیوی در عین حال گفت: احتمال دارد که دولت تصمیم جدید دیگری اتخاذ کند اما آخرین خبر در مورد بنزین توزیع بدون محدودیت با قیمت هر لیتر 100 تومان است. 

وی افزود: امیدواریم دولت هر چه سریع‌تر جزئیات قانون سهمیه‌بندی را اعلام کند چرا که برابر مصوبه اخیر مجلس بنزین باید به صورت جیره‌بندی توزیع شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین