کد خبر: ۶۱۲۷۳۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

بازی آمریکایی‌ها برای تاثیرگذاری بر نشست خبری روحانی

مقام های رسمی آمریکا امسال تا توانستند همه تلاش خود را کردند تا در مسیر شرکت هیات ایرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل کارشکنی کنند؛ از تاخیر در صدور روادید تا برگزاری کنفرانس های خبری همزمان با نشست خبری رئیس جمهوری کشورمان در شامگاه پنجشنبه!
آفتاب‌‌نیوز :

کار تندروها بود یا برنامه‌ای از سوی کاخ سفید، فرقی ندارد، مهم این بود که آمریکایی ها سرانجام تاب نیاوردندو در آخرین مرحله از سفر روحانی به نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سعی کردند، نشست خبری رئیس جمهوری کشورمان را به هر شکل ممکن تحت الشعاع قرار دهند.

موضوع افتضاح جدید دونالد ترامپ در ارتباط با تماس تلفنی اش با رئیس جمهوری اوکراین، به اندازه کافی می توانست رمق شبکه های آمریکایی را بگیرد، اما گویا این جریان هم افاقه نکرد و مجبور شدند دو کنفرانس خبری همزمان با نشست خبری رئیس جمهوری کشورمان در حاشیه سازمان ملل برگزار کنند.

بازی آمریکایی‌ها برای تاثیرگذاری بر نشست خبری روحانی

ابتدا در حالی که اکثر شبکه های بین المللی و حتی آمریکایی، بر روی کنفرانس خبری حسن روحانی متمرکز بودند، به یک باره نشست خبری مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا بر صفحات تلویزیونی ظاهر شد که آن هم در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود.

اتفاقا پمپئو در این نشست خبری، روی ایران خیلی متمرکز نشد و بیشتر سوالات به حوزه هایی از جمله سوریه، کره شمالی، ونزوئلا و دیگر نقاط جهان بر می گشت، اما مهم همزمان کردن انجام این کنفرانس خبری توسط آمریکایی ها بود. همین امر باعث شد برخی شبکه ها که آماده برای پخش مستقیم نشست خبری حسن روحانی بودند، دچار سردرگمی شوند؛ اگر چه این وضعیت چندان نپایید.

دقایقی نگذشته بود که بار دیگر تصویر برایان هوک مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا روی صفحات شبکه های تلویزیونی ظاهر شد؛ جالب آنکه او هم یک نشست در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می کرد که آن هم تا پایان نشست خبری رئیس جمهوری کشورمان ادامه یافت.

این اولین بار بود که در سفر هیات های ایرانی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل چنین اتفاقی می افتاد.

برغم اینکه آمریکایی ها تلاش کردند، با همزمان کردن نشست های خود، خبرنگاران حاضر در مقر سازمان ملل را پراکنده کنند، اما سالن نشست خبری رئیس جمهور کشورمان جای ایستادن نداشت. از همه شبکه های خبری آمده بودند و بیش از 17 خبرنگار از شبکه ها و خبرگزاری های معتبر بین المللی سوالات خود را مطرح کردند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، دیپلماسی فعال ایران و سخنان صریح، منطقی و محکم حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دیدارها و گفت وگوهای وی و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران با مقامات کشورها و رسانه ها درکنار منطق ایران در قبال مسائل مهم منطقه ای و بین المللی موجب شد تا آمریکایی ها آن را بر نتابیده و به این شکل تلاش کنند تا آن را تحت تاثیر قرار داده و به رغم خود جلوی انعکاس صدای ایران را در جهان بگیرند.البته که موفق نشدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین