کد خبر: ۶۱۲۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

۱۲۳ کشته و زخمی در زلزله قدرتمند اندونزی

آژانس بلایای ملی اندونزی از افزایش تلفات زلزله‌ قدرتمند در جزایر دورافتاده "ملوک" به ۲۳ کشته و ۱۰۰ زخمی خبر داده است.
آفتاب‌‌نیوز :

وقوع این زلزله ۶.۵ ریشتری با ایجاد تکانه‌های شدید در ساختمان‌ها منجر به وحشت ساکنان این جزیره شده است.

به گفته مقامات اندونزی تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر به دلیل تخریب خانه‌هایشان مجبور به تخلیه و رفتن به پناهگاه‌های موقت شده‌اند.

بیشتر قربانیان این زمین لرزه قدرتمند به دلیل ماندن زیر آوارهای شهر زلزله‌زده "آمبون" جان باخته‌اند. یک نوزاد نیز در میان قربانیان بوده است.

صدها خانه، اداره، مدرسه و اماکن عمومی نیز در این حادثه طبیعی آسیب دیده‌اند.

مقامات، چادرهای اضطراری و آشپزخانه‌های عمومی را در چندین منطقه برای افراد آواره برپا کرده‌اند.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده مرکز این زمین‌لرزه را در حدود ۳۷ کیلومتری شمال شرقی شهر "آمبون" در استان "ملوک" و در عمق ۲۹ کیلومتری زمین اعلام کرده است.

مجمع الجزایر اندونزی واقع در جنوب شرقی آسیا یکی از مستعدترین کشورهای جهان نسبت به بلایای طبیعی از جمله زمین‌لرزه است. اندونزی این فعالیت‌های مکرر لرزه‌ای و آتشفشانی را به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ای موسوم به "حلقه آتش" در اقیانوس آرام، جایی که صفحات تکتونیکی زمین با هم برخورد دارند، تجربه می‌کند.

در سال گذشته میلادی (۲۰۱۸)، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۵ ریشتر و سونامی متعاقب آن در "پالو" واقع در جزیره "سولاوسی" اندونزی به وقوع پیوست که منجر به کشته و مفقود شدن بیش از ۴۳۰۰ نفر شد.

بنا بر گزارش ان‌دی‌تی‌وی، صلیب سرخ این هفته اعلام کرد که با گذشت نزدیک به یک سال از وقوع این دو فاجعه حدود ۶۰ هزار نفر هنوز در پناهگاه‌های موقت اسکان دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین