کد خبر: ۶۱۲۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد:

گسترش بارش های پاییزی به ۷ شهرستان سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته شدت بارش های نخستین سامانه بارشی سال زراعی جدید در استان به اوج خود رسید و در «دهیرک» قصرقند ۶۱ میلی متر باران بارید.
آفتاب‌‌نیوز :

محسن حیدری اظهار داشت: تا ساعت ۱۰ صبح امروز در بیش از ۲۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان بارندگی ثبت شده که بیشترین بارش با میزان ۶۱ میلی متر در «دهیرک» قصرقند روی داده است.

وی با بیان اینکه شدت بارش ها در برخی مناطق منجر به تشکیل روان آب و انسداد چند محور مواصلاتی شده است، افزود: رودخانه «کوجای» شهرستان قصرقند نیز در جریان بارش های ۲۴ ساعت گذشته جریان یافت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از «قصرقند» بیشترین بارش های روز گذشته مربوط به ایستگاه های «کجدر» شهرستان «سرباز» با ۴۴، «شهرک سبحان» سراوان ۳۰، «رئیس آباد» سرباز ۲۵ ، «کشیک» نیکشهر ۲۰ و شهر نیکشهر ۱۵ میلی متر باران بوده است.

وی تصریح کرد: سامانه بارشی از زمان آغاز فعالیت خود تا دیشب در شهرستان های مهرستان، سراوان، سیب سوران، قصرقند، سرباز، فنوج و ایرانشهر فعالیت کرده و در برخی مناطق بارش های قابل توجهی به همراه داشته است.

وی گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان فعالیت این سامانه در استان ادامه دارد و توصیه می شود در زمان بارش و صاعقه از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین