کد خبر: ۶۱۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۳۷
فاطمه آجرلو خبر داد:

طرح مجلس برای تغییر قوانین مربوط به زنان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو فراکسیون زنان مجلس از ارائه طرحی برای اصلاح تغییر برخی قوانین مربوط به زنان خبر داد. فاطمه آجرلو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با بیان این که زنان مجلس اکنون پیگیر اصلاح موادی از قانون مدنی که در مورد زنان است هستند گفت: ما در فراکسیون زنان نشست‌های زیادی داشته‌ایم و اشکالاتی را به قوانین مربوط به زنان وارد می‌دانیم، هم اکنون نیز طرح ما در کمیسیون قضایی است و در حال جمع‌آوری امضا برای اولویت بخشیدن به این طرح هستیم تا در دستورکار مجلس قرار بگیرد. 

وی گفت: یکی از بحث‌های مورد اشاره ما موضوع قانون تابعیت زنان و افزایش دوران شیردهی است و اکنون نیز خواستار اولویت شدن این طرح هستیم تا هر چه سریع‌تر در دستورکار مجلس قرار گیرد اما آن قدر طرح‌های اولویت‌دار زیاد است که طرح ما همچنان در نوبت است. 

گفتنی است پیش از این عضو شواری مرکزی جبهه پیروان خط امام رهبری از تلاش زنان عضو احزاب اصولگرا برای تغییر قوانین ناظر به حقوق زنان ازجمله قانون دیه خبر داده بود. به گفته مریم بهروزی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز برای تحقق این هدف قول مساعد داده است. [اینجا]

آجرلو درخصوص دیگر قوانین مربوط به زنان که لازم است تغییر و اصلاح شود، گفت: قوانینی نظیر حضانت فرزند، تابعیت و دیه از دیگر بحث‌هایی هستند که باید اصلاح شوند. برای مثال در گذشته زنانی که همسرانی با تابعیت خارجی داشتند و همسرشان آنها را ترک کرده بودند، نمی‌توانستند برای فرزندانشان شناسنامه بگیرند و فرزندان آنان نمی‌توانستند ادامه تحصیل دهند اما با مصوبه مجلس هفتم این بچه‌ها شناسنامه‌دار شدند و مشکل تحصیل آنان نیز حل شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین