کد خبر: ۶۱۲۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
سه، پنج، دو استراماچونی ابزار می‌خواهد

نوآوری سرمربی ایتالیایی در ترکیب استقلال

استقلال طی دو هفته اخیر با سیستمی جدید به مصاف حریفانش رفته است.
نوآوری سرمربی ایتالیایی در ترکیب استقلال
آفتاب‌‌نیوز :

سرمربی ایتالیایی استقلال رو به نوآوری در تیمش آورده و دو بازی است که آبی پوشان را با سیستم 3-5-2 به زمین می فرستد. آن ها در دربی هم با همین آرایش وارد زمین شدند و بعد از نمایش نسبتا قابل قبول،در دیدار مقابل ذوب آهن هم استقلال یک بار دیگر با همین سیستم وارد زمین شد و این بار توانست فوتبال بهتری نسبت به هفته های قبل بازی کند.

استراماچونی کم کم دارد روی تیمش اثر می گذارد و آن چه را که در ذهن دارد در زمین پیاده می کند. گواه این مسئله هم موقعیت سازی های خوب استقلال در بازی روز پنجشنبه مقابل ذوب آهن و مالکیت توپ این تیم در مقابل میزبان خود بود.با این حال استقلال هنوز ضعف های زیادی به ویژه در خط دفاع و خط حمله دارد و عدم حضور بازیکنانی مطمئن در این مناطق کار را برای مرد ایتالیایی سخت کرده. آبی ها خیلی راحت موقعیت سوزی می کنند و از آن راحت تر هم گل می خورند تا مشخص شود در دفاع و حمله احتیاج به مهره هایی بهتر دارند.در سیستم سه دفاعه، 3 دفاع وسطی که به بازی گرفته می شوند باید از هر لحاظ مطمئن و قابل اتکا باشند و دو مهاجم خط حمله هم باید از کمترین فرصت ها نهایت استفاده را ببرند. این چیزی است که در بازی استقلال مشاهده نمی شود و باعث شده تا این تیم هنوز به بردی در 5 بازی اخیر خود نرسد.

زمانی که امیر قلعه نویی سیستم 3-5-2 را در استقلال به کار می گرفت،در خط دفاع مدافعین شش دانگی مثل پژمان منتظری،پیروز قربانی و امیرحسین صادقی را در اختیار داشت و در خط حمله مهاجم های آماده و گلزنی مثل آرش برهانی،فرهاد مجیدی و سیاوش اکبرپور قدر تک تک توپ ها را می دانستند و همین عامل باعث شد تا استقلال به قهرمانی لیگ برتر برسد.

نوآوری سرمربی ایتالیایی در ترکیب استقلال

همچنین این تیم در پست هایی مثل بال راست که وریا غفوری در آن حضور دارد،عملا بازیکن جانشینی ندارد و این در ادامه فصل می تواند به ضرر آبی پوشان تمام شود.

با این حال اگر در ادامه بازیکنان استقلال عملکرد بهتری از خود نشان دهند و بتوانند بدون اشتباهات فردی،تفکرات مربی ایتالیایی شان را در زمین پیاده کنند می توانند روزهای بهتری را برای هواداران خود بسازند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین