کد خبر: ۶۱۲۹۴۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

واشنگتن پست: ترامپ به مقامات روس گفته نگرانی درباره مداخله انتخاباتی ۲۰۱۶ ندارد

براساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، کاخ سفید ظاهرا دسترسی به صحبت‌هایی که رئیس جمهور آمریکا در جریان نشست سال ۲۰۱۷ با دو مقام ارشد روس داشته، را محدود کرده و این مسئله را که وی به آنها گفته نگرانی درباره مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را ندارد، مخفی می‌کند.
واشنگتن پست: ترامپ به مقامات روس گفته نگرانی درباره مداخله انتخاباتی ۲۰۱۶ ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

این ادعاهای جدید در مورد جزئیات نشست ۱۰ مه سال ۲۰۱۷ میلادی در حالی منتشر شد که کاخ سفید همچنان در تلاش است تا از ضربه شکایت یک افشا گر رهایی یابد؛ افشاگری که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به تحت فشار گذاشتن رئیس جمهور اوکراین برای انجام تحقیقات از پسر جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخاباتی ۲۰۲۰ میلادی با هدف بی اعتبار ساختن رقیبش متهم کرده است.

این شکایت دقت و نظارت بر طبقه بندی ثبت مکالمات ترامپ با مقامات خارجی توسط کاخ سفید را افزایش داده است. این افشا گر مدعی است که متن اصلی مکالمه تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در تاریخ ۲۵ ژوئیه در یک سیستم به شدت امنیتی قرار گرفته که برای ذخیره حساس ترین اطلاعات استفاده می‌شود.

هنوز مشخص نیست که آیا سوابق نشست مه ۲۰۱۷ نیز در این سیستم ذخیره شده است یا خیر. اما تنها عده‌ای اندکی از مقامات که از امکان دسترسی امنیتی بالا برخورداراند می‌توانند به خلاصه این نشست دسترسی پیدا کنند و هدف این اقدام جلوگیری از افشای محتوای این نشست است.

نشست مه ۲۰۱۷ میلادی میان دونالد ترامپ و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در واشنگتن در کاخ سفید مدتها یک مسئله جنجالی بوده است. این نشست کمی پس از آن برگزار شد که ترامپ جیمز کومی مدیر وقت اف بی ای را اخراج کرده بود و براساس گزارشات از این دیدار برای اعتبار کردن کومی به عنوان فردی "دیوانه" استفاده کرده بود وتاکید داشت که اخراج کومی فشار زیادی را از دوش وی برداشته است.

همچنین گزارش شده که ترامپ در جریان این دیدار اطلاعات اسرائیل درباره داعش را با مقامات روسیه به اشتراک گذاشته است.

براساس گزارش رئزنامه واشنگتن پست، اظهارات ترامپ درباره این که نگرانی درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ندارد به طور ویژه مقامات کاخ سفید را دچار دردسر کرده چرا که به نظر می‌رسد، رئیس جمهور، روسیه را به خاطر مداخله با هدف کمک به پیروزی وی در این انتخابات بخشیده است.

در حالی که روند رسمی استیضاح ترامپ در حال حاضر به جریان افتاده دیگر گزارشات درباره تلاش‌های کاخ سفید برای محدود کردن دسترسی‌ها به متن مکالمات وی با رهبران خارجی منتشر شده است.

براساس گزارش شبکه سی ان ان کاخ سفید همچنین تلاش‌هایی برای محدود کردن دسترسی به متن تماس‌های تلفنی ترامپ با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انجام داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین