کد خبر: ۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۳ - ۱۸:۴۳
خبر آمادگى ايران براى دادن تضمين هاى بيشتر به اروپا

موسويان تکذيب کرد

آفتاب‌‌نیوز : موسويان تاکيد کرد : من در مصاحبه با روزنامه فرانکفورتر آلگمانيه
آلمان اعلام کرده بودم که از نظر ما همکارى با آژانس بين المللى انرژى اتمى، معاهده عدم اشاعه سلاح هاى هسته اى، همکارى با آژانس ، موافقتنامه پادمان و پروتکل الحاقى بهترين تضمين هاى عينى جهت اطمينان از عدم انحراف چرخه سوخت ايران به سمت ساخت سلاح هاى هسته اى است ، اما چنانچه اينها از نظر اروپايىها کافى نباشد، حاضريم پيشنهادات آنها را بشنويم .
رييس کميته سياست خارجى شوراى عالى امنيت ملى اضافه کرد : خبرگزارى جمهورى اسلامى در مخابره ترجمه مصاحبه مذکور در تاريخ ۲۵ دى ماه نيز همين مفهوم را مخابره کرده است ، البته در ترجمه مذکور اشتباهاتى وجود دارد نظير موافقتنامه پادمان به تدابير امنيتى ترجمه شده که اشتباه است .
موسويان گفت : در خبر خبرگزارى فارس دو تحريف بسيار مهم وجود دارد، نخست اينکه طرح تضمين هاى فراتر از پروتکل که در مصاحبه من و حتى اصل خبر خبرگزارى جمهورى اسلامى کلمه فراتر وجود ندارد و ديگر اينکه ايران حاضر به دادن يا پذيرش چنين تضمين هايى است که اين مطلب نيز در مصاحبه من در خبر خبرگزارى جمهورى اسلامى وجود ندارد.
وى اضافه کرد : اينکه اگر اروپايىها پيشنهاد ديگرى غير از ان .پى.تى، پادمان و يا پروتکل به عنوان تضمين عينى دارند، ايران آماده شنيدن است با اين که ايران آماده دادن تضمين هاى فراتر از پروتکل است ، تفاوت فاحش دارد.
موسويان افزود : طبيعى است در هر مذاکره دو طرف آماده شنيدن پيشنهادات و نظرات يکديگر هستند اما اين الزاما به معنى پذيرش نظر طرف مقابل نيست .
رييس کميته سياست خارجى شوراى عالى امنيت ملى تاکيد کرد : چنين تحريف و نشر و اقدامات بعدى مغاير مصالح و منافع کشور است و گرچه من هنوز اطلاعى از منبع خبر آن خبرگزارى ندارم اما در هر صورت چنين مطلبى خلاف حقيقت بوده و واقعيت ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین