کد خبر: ۶۱۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۹

رویترز: چین و روسیه از ایران حمایت نمی‌کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام آمریکایی ادعا کرد ایران با امتناع از پذیرش قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، حمایت چین و روسیه را از دست داده است و این امر باعث تشدید تلاش‌های غرب برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور شده است. 

این مقام آمریکایی که نخواسته نامی از وی آورده شود، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت: موضع تهاجمی ایران در منطقه تنها آن چیزی نیست که در عراق شاهد آن هستیم، بلکه تهران در سایر مسائل از جمله برنامه هسته‌ای‌اش نیز این موضع را حفظ کرده است.

وی مدعی شد: حمایت برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران رو به افزایش است به ویژه اینکه ایران حمایت چین و روسیه را از دست داده است. 

بنا به گزارش رویترز؛ روسیه و چین که هر دو دارای روابط تجاری خوبی با ایران هستند، خواستار اعمال تحریم‌های محدود علیه ایران بودند. این گزارش می‌افزاید: پکن و مسکو نگران هستند اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران به مواجهه ایران و غرب بینجامد و ثبات و امنیت منطقه را به خطر بیندازد.

این مقام ناشناس آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز همچنین به تکرار اتهامات کشورش علیه ایران در عراق پرداخت و گفت: مذاکرات آمریکا با اعضاء شورشیان سنی در عراق نتیجه‌بخش نبوده و گمان می‌کنم بهترین راه‌حل این است که ایران را تحت فشار بیشتری قرار دهیم تا دست از حمایت و آموزش گروه‌های خشونت‌طلب شیعی بردارد. 

بنا به این گزارش آمریکا همواره ایران را متهم کرده است که با ارسال کمک‌های مالی و تسلیحاتی به شورشیان عراق به تداوم خشونت در این منطقه کمک کرده است. در مقابل ایران با رد این اتهامات اعلام کرده خواستار ثبات و امنیت عراق است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین