کد خبر: ۶۱۳۰۱۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

گذشت هفته‌ها پس از طوفان "دوریان"؛ ۶۰۰ نفر هنوز مفقود هستند

با گذشت حدود یک ماه از وقوع طوفان "دوریان" در بخش‌هایی از باهاما، مقامات‌ آن از مفقود شدن دست‌کم ۶۰۰ تن در این حادثه خبر داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

نخست وزیر باهاما روز گذشته (جمعه) اعلام کرد با این حال شمار مفقودان در هفته‌های گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته و بر شمار کشته‌ها افزوده شده است.

آمارهای اولیه منتشر شده توسط دولت باهاما حاکی از مفقود شدن ۱۳۰۰ نفر در این طوفان بوده است. نخست وزیر باهاما شمار کشته‌شدگان این طوفان را تاکنون ۵۶ نفر اعلام کرده است.

"دوریان" در تاریخ اول سپتامبر، باهاما را درنوردیده و با ویران کردن خانه‌ها منجر به قطع آب و برق هزاران نفر و بر جای گذاشتن خسارات زیاد شد، به طوری که منطقه طوفان‌زده باهاما شبیه به منطقه‌ای جنگ‌زده شده است.

مقامات باهاما نگرانند که با توجه به آمار۶۰۰ مفقود، شمار قربانیان طی هفته‌های آینده به سرعت افزایش یابد. یک تیم پزشکی از ایالات متحده که به تازگی برای انجام عملیات امدادی به گرند باهاما سفر کرده بودند، با توجه به ارزیابی منطقه احتمال داده‌اند که اجساد زیادی هنوز در زیر آوارهای ساختمان‌ها مدفون باشند و اجساد بسیار دیگری نیز با جریان طوفان و سیل جابه‌جا و اکنون با گذشت چند هفته روی زمین ظاهر شده باشند.

در هفته‌های گذشته ده‌ها هزار نفر از ساکنان باهاما آواره شده و هزاران نفر نیز به ایالات متحده گریخته‌اند.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، در اوایل هفته جاری دولت باهاما اعلام کرد برنامه‌هایی را برای استخدام شرکت‌های محلی به منظور دفع گسترده زباله‌ها در مناطقی که سخت‌ترین شرایط را پس از طوفان دارند، در نظر گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین