کد خبر: ۶۱۳۰۶۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷

اقامت در هتل‌های «آمستردام» گران‌تر می‌شود

«آمستردام» ‌در حال حاضر در فهرست شهرهایی قرار دارد که گران‌ترین مالیات گردشگری را در اروپا وضع کرده و قرار است از سال آینده با درخواست پول بیشتر از گردشگران، به شهری با بیشترین مالیات گردشگری تبدیل شود.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سی ان ان، ‌ پایتخت هلند قرار است از سال آینده مالیات اقامت شبانه را معادل ۳ یورو به ازای یک شب اقامت برای هر فرد در نظر بگیرد. این اقدام به‌ آن معنا است که برای یک شب اقامت در هتلی یک ستاره واقع در آمستردام، ‌ باید مالیات بیشتری را نسبت به یک شب اقامت در هتلی پنج ستاره در سایر پایتخت‌های کشورهای اروپایی پرداخت کرد.

مدیر سیاست‌های «انجمن گردشگری اروپا» (ETOA) در مصاحبه‌ای با سی ان ان بیان کرد: این تصمیم، «آمستردام» را به شهری با بیشترین مالیات گردشگری برای یک شب اقامت در بین کشورهای اروپا تبدیل می‌کند.»

آمستردام هنوز سیاست‌ها یا اهدافش را از اتخاذ چنین تصمیمی هنوز، معین نکرده است.

مسؤولان صنعت گردشگری «ونیز» هم اعلام کرده‌اند: از سال آینده و در فصل‌های پرتردد هزینه ورودی روزانه ۱۰ یورو را برای گردشگران این شهر تعیین خواهند کرد، البته انتظار می‌رود این مبلغ از گردشگرانی که اقامت شبانه دارند دریافت نشود.

با این حال شهرهای بارسلونا و «دوبروونیک» ـ که از قربانیان افزایش مفرط گردشگران محسوب می‌شوند- هنوز برنامه خود را درباره افزایش مالیات گردشگری اعلام نکرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین