کد خبر: ۶۱۳۱۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

شلیک مرگبار پلیس به مهاجم مسلح

تحقیقات جنایی از همدست مردی که در جریان تعقیب‌وگریز پلیسی کشته شد، در دادسرای جنایی تهران در دستور کار قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

مرد کشته‌شده پس از برداشتن اسلحه سرباز وظیفه قصد آزادکردن همدست خود را داشت. او به اخطار‌های افسر کادری توجه نکرد و در نهایت هدف قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

ماجرای این تیراندازی مرگ‌بار ۲۲ شهریور اتفاق افتاد. ساعت هفت صبح روز حادثه گروهی از مأموران کلانتری ۱۴۸ انقلاب حین گشت‌زنی در حوالی محدوده بیمارستان امام خمینی (ره) به مرد میانسالی مظنون شدند و خیلی راحت او را دستگیر کردند. به نظر می‌رسید مرد میانسال در حال بررسی اوضاع برای سرقت از خودرو‌ها یا سرقت اموال همراهان بیمارانی بود که در حوالی بیمارستان حضور داشتند.

شلیک مرگبار پلیس به مهاجم مسلح

مأموران پس از دستگیری مرد میانسال متوجه شدند یک نفر در خودروی پژو ۴۰۵ منتظر او بوده و به محض اینکه متوجه شده مأموران همدستش را دستگیر کردند، سعی داشت از محل فرار کند. در پی این اتفاق تعقیب‌و‌گریز شروع شد و در نهایت راننده فراری پس از ۲۰ دقیقه در یک کوچه بن‌بست به دام مأموران افتاد؛ اما این پایان ماجرا نبود. در آن هنگام افسر کادری به سرباز وظیفه‌ای که راننده خودروی پلیس بود، دستور داد پیاده شود و مظنون تحت تعقیب را دستگیر کند. خود افسر نیز اسلحه‌به‌دست در ماشین ماند تا متهم دستگیرشده فرار نکند.

در این لحظه متهم فراری چاقو به دست از خودروی خود پیاده شد و شروع به تهدید مأمور پلیس کرد. سرباز هم به‌ناچار عقب نشست؛ اما همچنان سعی داشت مرد میانسال را وادار به تسلیم کند. از طرفی مرد مظنون بدون توجه به اخطار‌هایی که داده می‌شد، سعی داشت راهی پیدا کند تا همدستش را که داخل خودروی پلیس بود، فراری بدهد. این مظنون در یک لحظه برای آنکه مأموران نتوانند به تعقیب او ادامه دهند، سوئیچ خودروی سمند پلیس را برداشت؛ سپس چند بار دور خودروی پلیس چرخید تا راهی برای فراری‌دادن همدستش پیدا کند و در این حین با چاقو به سرباز کلانتری ضربه زد. سرباز جوان که زخمی شده بود، به‌ناچار از او فاصله گرفت. این‌بار متهم مسلح در خودروی پلیس را باز کرد و اسلحه کلاشینکف سرباز کلانتری را برداشت.

با سرقت اسلحه سرباز، افسر کادری از متهم خواست اسلحه را تحویل دهد؛ اما او اقدام به تهدید مأمور پلیس کرد تا خودش و همدستش فرار کنند. درنهایت مأمور کلانتری با کلتی که در اختیار داشت، به سمت متهم مسلح شلیک کرد و او نقش بر زمین شد.

در همین حین متهم دستگیرشده از فرصت استفاده کرد و از خودروی پلیس پیاده شد و پشت فرمان پژو نشست تا بگریزد؛ اما او نیز موفق به فرار نشد و مأمور کلانتری او را هم هدف قرار داد.

پس از این تیراندازی مظنون مسلح کشته و همدست او نیز مجروح شد و به بیمارستان انتقال یافت. با مرگ یکی از متهمان بازپرس کشیک قتل تهران در جریان قرار گرفت.

همدست متهم کشته‌شده که او نیز هدف گلوله قرار گرفته بود، روز گذشته پس از بهبود نسبی در دادسرای جنایی تهران حاضر شد و به سؤالات بازپرس سوم جنایی تهران پاسخ گفت.

او که ۴۶ سال دارد، به بازپرس غلامی گفت: دوستم ۳۸ سال داشت و ۲۰ سال بود که با هم دوست بودیم. او سابقه سرقت داشت؛ اما من فقط سابقه درگیری و اعتیاد دارم. روز حادثه از نزدیکی برج میلاد مواد مخدر خریدیم. بعد به سمت بیمارستان امام خمینی رفتیم و آنجا مواد را مصرف کردیم. من به سرویس بهداشتی نیاز پیدا کردم؛ به‌همین‌دلیل چند دقیقه‌ای مقابل بیمارستان توقف کردیم. آن موقع بود که مأموران به من مشکوک شدند و من را دستگیر کردند و بعد از آن تعقیب‌و‌گریز و درگیری رخ داد.

این متهم تأکید کرد مأمور پلیس قبل از شلیک به دوست او اخطار داده بود تا اسلحه را تحویل دهد و تسلیم شود؛ اما او گوش نکرد و تصمیم به فرار داشت که هدف گلوله قرار گرفت. این در حالی است که فیلم‌های به‌دست‌آمده از صحنه تیراندازی حکایت از آن دارد که متهم دستگیرشده نیز به مأموران حمله کرده است. در‌حال‌حاضر به دستور بازپرس تحقیقات درباره اظهارات متهم ادامه دارد.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین