کد خبر: ۶۱۳۱۱۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

دستگیری کلاهبرداران اینترنتی در مهاباد

فرمانده انتظامی مهاباد آذربایجان غربی گفت: سه کلاهبردار فضای مجازی که با طراحی صفحه‌های جعلی اقدام به برداشت‌های غیرمجاز پول از حساب بانکی افراد مختلف کرده بودند، دستگیر شدند.
دستگیری کلاهبرداران اینترنتی در مهاباد
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ رضا ظهیریان افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آنان، موضوع با تشکیل کارگروهی ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از عملیات سایبری و فنی، تیم کارشناسان پلیس فتا موفق به شناسایی سه متهم و دستگیری آنان در مهاباد شدند.

وی اضافه کرد: اعضای این شبکه با طراحی و انتشار نرم‌افزارهای مخرب و جعلی و تبلیغ در کانال‌های تلگرامی موفق شده بودند از حساب چندین شهروند مهابادی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز برداشت کنند.

فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه پرونده این کلاهبرداری تشکیل و تحویل مقام قضایی شده است، تاکید کرد: شهروندان گزارش‌های خود را در موارد مشکوک از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس فتا اطلاع دهند.

سرهنگ ظهیریان اظهار داشت: با تلاش پلیس فتای مهاباد و هوشیاری شهروندان، کلاهبرداری اینترنتی در فضای مجازی طی ۶ ماه نخست امسال نسبت به سال قبل ۳۲ درصد کاهش یافته است.

گسترش ابزارهای ارتباطی و به دنبال آن شکستن مرزهای جغرافیایی و امکان برقراری ارتباط با کمترین هزینه با سایر نقاط جهان از یکسو فرصتی بی‌نظیر محسوب می‌شود و از سوی دیگر تهدیدهایی را برای امنیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی انسان‌ها موجب شده‌است.

فیشینگ (اخذ اطلاعات کارت بانکی از طریق سایت‌های جعلی و خالی کردن حساب) با سرعتی زیاد در کشور رو به گسترش است و اقدامات پلیس نیز برای مبارزه با این امر تداوم دارد.

راه اندازی سایت‌ها و صفحه‌های جعلی پرداخت‌های اینترنتی به راحتی امکان پذیر است و افراد با کمترین اطلاعات رایانه ای و اینترنتی می‌توانند چنین صفحات جعلی را راه‌اندازی کنند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین