کد خبر: ۶۱۳۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶

جنگنده‌های عربستان یمن را بمباران کردند

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه اعلام کرد که به رغم اینکه نیروهای یمنی حملات موشکی و پهپادی خود را به عربستان متوقف کردند اما جنگنده های این کشور طی ۱۲ ساعت گذشته ۳۹ نوبت مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، سریع افزود: جنگنده های عربستان تنها در ۳۴ نوبت مناطق مختلف استان صعده در شمال یمن را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، یگان های موشکی و توپخانه عربستان نیز روستاهای شهرستان «شدا» واقع در استان صعده را نیز زیر آتش موشک و توپخانه قرار دادند.

جنگنده‌های عربستان یمن را بمباران کردند

این در حالی است که «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز ۲۹ شهریور اعلام کرده بود که حملات پهپادی و موشکی به عربستان را به صورت مشروط متوقف می کنیم و امیدواریم که این اقدام با پاسخ (مثبت) ائتلاف سعودی همراه باشد.

در همین حال، «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن پیشتر گفته بود: از زمان اعلام آتش بس رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکنون ۲۴ شهروند یمنی در حمله ائتلاف سعودی- آمریکایی کشته شده‌اند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین