کد خبر: ۶۱۳۵۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹

وکیل شخصی ترامپ هم احضار شد

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه تلاش‌ها و تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور وکیل شخصی وی را احضار کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش دوشنبه تارنمای هیل، روسای کمیته‌های سه‌گانه اطلاعات، نظارت و امور خارجه از «رودی جولیانی» خواستند که تا پانزدهم اکتبر (۲۳ مهر) اسناد مربوط به فشار ترامپ بر اوکراین را ارائه دهد.

یک افشاگر ناشناس در شکوائیه‌ای فاش کرده که ترامپ ماه ژوئیه در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زیلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین خواسته بود تا تحقیقاتی درباره «هانتر بایدن» پسر جو بایدن به عمل آورد.

وکیل شخصی ترامپ هم احضار شد

هانتر بایدن برای شرکت گاز اوکراینی تا سال ۲۰۱۹ کار کرده است و ترامپ و متحدان او تلاش کرده‌اند این موضوع را به تلاش جو بایدن و پسرش برای ورود به اقدامات غیرقانونی متهم کرده و به وجهه بایدن به عنوان اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی ترامپ لطمه وارد کنند.

افشای محتوای این تماس تلفنی باعث شد تا دموکرات‌ها تحقیقات برای استیضاح ترامپ را آغاز کنند. در همین راستا، «الیوت اِنگل»، «آدام شیف» و «الیجاه کامینگز» رؤسای کمیته‌های امور خارجی، اطلاعات و نظارت روز جمعه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و شماری دیگر از مقام‌های وزارت خارجه را برای ادای شهادت در این باره به کنگره احضار کردند.

اِنگل، شیف و کامینگز در احضاریه تازه‌ای که برای جولیانی فرستادند، نوشتند: امتناع یا عدم پایبندی شما به احضاریه مصداق کارشکنی در تحقیقات مجلس نمایندگان برای استیضاح تلقی شده و تبعاتی منفی برای شما و رئیس جمهوری خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین