کد خبر: ۶۱۳۵۸۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

نامجومطلق: نکته مثبت استقلال آرامش سرمربی بود/ سبک استراماچونی متفاوت است

شاید آنها توان 120 دقیقه بازی را نداشتند و استقلال توانست از این ضعف حریف استفاده کند و به برتری برسد. اگر بخواهیم قضاوت واقعی از این بازی داشته باشیم باید بگویم استقلال یک بازی پراشتباه داشت و در کارهای تاکتیکی، حفظ توپ و حفظ مالکیت دچار مشکل بود.
نامجومطلق: نکته مثبت استقلال آرامش سرمربی بود/ سبک استراماچونی متفاوت است
آفتاب‌‌نیوز :

کارشناس فوتبال ایران گفت: نکته مثبت بازی استقلال مقابل گل‌ریحان آرامش استراماچونی نسبت به بازی‌های قبلی بود و این اتفاق خیلی خوبی برای استقلال است.

مجید نامجومطلق در خصوص بازی حذفی استقلال مقابل گل ریحان گفت: به عقیده من بازی چیز خاصی نداشت. استقلال هنوز از استرس و فشار خارج نشده است. امیدوارم این برد بتواند شرایط بد روحی و روانی استقلال را برطرف کند تا تیم از این فشار خارج شود. ما براساس این بازی نمی‌توانیم آنالیز مثبتی برای استقلال داشته باشیم. بازیکنان پاس اشتباه زیاد می‌‌دادند و در کارهای تهاجمی مشکل داشتیم که اینها فکر می‌کنم به خاطر استرس بود. تیم گل‌ریحان تیم قابل احترامی است و انگیزه زیادی داشت اما در مقابل یک تیم لیگ یکی استقلال باید آنقدر قدرتش را نشان دهد که اینگونه تیم‌ها نتوانند ایستادگی کنند اما بازی تقریباً پایاپای بود و در بعضی دقایق نیز تیم حریف شرایط فنی بهتری داشت.

نامجومطق در ادامه گفت: شاید آنها توان 120 دقیقه بازی را نداشتند و استقلال توانست از این ضعف حریف استفاده کند و به برتری برسد. اگر بخواهیم قضاوت واقعی از این بازی داشته باشیم باید بگویم استقلال یک بازی پراشتباه داشت و در کارهای تاکتیکی، حفظ توپ و حفظ مالکیت دچار مشکل بود. با این سبک و سیاق سخت است که بخواهیم استقلال را جزو مدعیان امسال بدانیم. البته استقلال مقابل ذوب‌آهن بازی خوبی انجام داد و فوتبال با سرعت و گردش توپ سریعی را به نمایش گذاشت اما در بازی دیشب نتوانستند آنطور که باید موفق باشند.

وی در ادامه گفت: تیمی که می‌خواهد به اوج برسد نباید تا این حد بالا و پایین داشته باشد این روند سینوسی می‌تواند تیم استقلال را در ادامه راه دچار مشکل کند. به هر حال خدا را شکر که از این مرحله عبور کرد و به دور بعدی جام حذفی رسید. در جام حذفی با چهار پنج بازی می‌شود به قهرمانی رسید و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. به همین خاطر این جام اهمیت بالایی دارد.

پیشکسوت آبی‌های تهران در مورد نقش سرمربی استقلال در پیروزی شب گذشته گفت: من در تمرینات نیستم و شرایط بازیکنان را نمی‌دانم اما با توجه به شناختی که از آنها دارم و همچنین بازی‌هایی که تاکنون از آنها دیده‌ام به نظرم رضاوند بازیکنی است که می‌تواند به استقلال کمک کند. استقلال در حال حاضر فاقد یک بازی‌ساز و نظم‌دهنده به تیم است و با توجه به این شرایط به نظر من بهتر است از رضاوند بیشتر استفاده شود ضمن اینکه سجاد آقایی هم وقتی به بازی آمد تأثیرگذار بود.

نامجومطلق در ادامه گفت: با توجه به اینکه این روزها فشار زیادی روی تبریزی وجود دارد به نظر من بهتر است یکی دو بازی استراحت کند و این مسئله هم می‌تواند به نفع استقلال باشد و هم به نفع خود او. باید از جوان‌ها بیشتر استفاده شود. گل نکردن پنالتی در مقابل گل ریحان ناشی از این فشار و استرس است او در ذوب‌آهن جزو بهترین‌های لیگ بود اما الان استرس زیادی دارد و به همین خاطر فکر می‌کنم اگر یکی دو هفته استراحت کند به نفع خودش و تیم خواهد بود.

وی افزود: به هر حال کار سرمربی خوب بود، تعویض‌های خوبی انجام داد. باید شرایط لازم برای او فراهم شود استراماچونی افکار خوبی دارد و این را با توجه به بازی مقابل ذوب‌آهن می‌گویم. استقلال تیمی است که هفته به هفته بهتر می‌شود. نکته مثبت بازی دیشب این بود که آرامش استراماچونی نسبت به بازی‌های قبلی بیشتر بود و دیگر شاهد حرکات عجیب او نبودیم و این اتفاق خیلی خوبی است و به نظر من با یکی دو برد دیگر تیم از لحاظ روحی بهبود پیدا می‌کند.

کارشناس فوتبال ایران در مورد سیستم دفاعی استقلال که با سه مدافع بازی می‌کند، گفت: البته تیم‌های دیگر هم با این سیستم بازی می‌کنند اما سبک استراماچونی در نوع خودش جالب است و تفاوت دارد. نقشی که بازیکنان در این سیستم ایفا می‌کنند کاملاً مشهود است. البته مهم‌تر از هر چیزی ابزاری است که سرمربی برای موفق شدن باید در اختیار داشته باشد. باید زمان بیشتری به او بدهیم و در آینده بهتر می‌توانیم در مورد استقلال صحبت کنیم الان چیزی که به چشم می‌آید استقلال از لحاظ ابزار دچار مشکل است.

نامجومطلق در مورد بازی این هفته استقلال مقابل گل گهر سیرجان در لیگ برتر گفت:‌ ان‌شاءالله که این بازی سرآغاز جهش استقلال و امتیازگیری این تیم باشد. ما منتظر این هستیم که استقلال با یکی دو برد دیگر از فشار خارج شود. گل‌گهر یکی از تیم‌های قابل احترام فوتبال ما است اما قطعاً پیروزی مقابل این تیم می‌تواند به استقلال برای خارج شدن از فشار کمک کند. امیدواریم این اتفاق پس از برد دیشب بیفتد. استقلال در هفته‌های اخیر پراسترس بازی می‌کرد و من امیدوارم در بازی‌های بعدی هم به پیروزی برسد تا بازیکنان از فشار و استرس خارج شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین