کد خبر: ۶۱۳۶۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

کلاهبرداری به نام کمک هزینه سفر به عتبات

رئیس پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری‌های مالی از طریق تماس‌های تلفنی و پیامکی به بهانه برنده شدن کمک هزینه سفر به عتبات عالیات هشدارد داد.
کلاهبرداری به نام کمک هزینه سفر به عتبات
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: کلاهبرداری‌های تلفنی و پیامکی با توجه به تأکیدات و هشدارهای نهادهای مربوطه و به خصوص پلیس، همچنان قربانی می‌گیرد.

وی افزود: کلاهبرداران با سوء استفاده از موقعیت موجود و با توجه به ایام محرم و نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی (ع) از طریق تماس‌های تلفنی و پیامکی با مردم ارتباط برقرار کرده و به بهانه‌های مختلف حساب‌های بانکی آنها را خالی می‌کنند.

وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده از پرونده‌های تشکیل شده در این پلیس، در این ایام نشان می‌دهد تعدادی از شهروندان فریب تبلیغات و وعده‌های کلاهبرداران را خورده و مبالغی بعضاً هنگفت از حساب بانکی آنان به سرقت رفته است.

رئیس پلیس فتا ایلام تصریح کرد: شهروندان به هیچ عنوان به این گونه پیامک‌ها یا تماس‌ها اعتنایی نکنند چرا که قطعاً اینگونه تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی راهی برای به دام انداختن و خالی کردن حساب‌های بانکی از طرف کلاهبردارن است.

جمالی اظهار کرد: از شهروندان عزیز تقاضا داریم در خریدهای اینترنتی در صورت امکان از واریز وجه به عنوان بیعانه و پیش پرداخت خودداری کرده و در صورت تحویل و حصول اطمینان نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

کارشناسان پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین