کد خبر: ۶۱۳۶۳۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

قلعه‌نویی: اسطوره‌های مدعی، استقلال را تنها گذاشتند/ استقلال سیزدهم و نهم و دسته سه مال من است

روزی که آقای شفیع‌زاده آمد استقلال اهواز را تحویل بگیرد به او گفتم یک آب باریکه برای استقلال اهواز زدی و اگر یک روزی هزینه را ببری بالا و بعداً قطع کنی این تیم نابود می‌شود و همان هم شد.
قلعه‌نویی: اسطوره‌های مدعی، استقلال را تنها گذاشتند/ استقلال سیزدهم و نهم و دسته سه مال من است
آفتاب‌‌نیوز :

سرمربی سپاهان معتقد است که برخی مدعیان اسطوره بودن در استقلال معرفت رفتاری ندارند. او با انتقاد از برخی روش‌های این افراد می‌گوید هیچ وقت ادا در نیاورده و هرکاری کرده با وجدان راحت انجام داده است.

امیر قلعه‌نویی درباره برخی شعارها علیه خودش در ورزشگاه‌ها، اظهارکرد: خوشحالم بعضی آدم‌ها این چیزها را می‌گویند، من هر جا رفتم صادقانه و مخلصانه تلاش کردم و نمی‌گویم کنار خط نمی‌آیم و خوشحالی نمی‌کنم بلکه کار اخلاقی و شرعی خودم را انجام می‌دهم. این ادعاها که بعضی‌ها می‌خواهند مقبولیتی در فوتبال کسب کنند این مقبولیت نیست و عین بی‌معرفتی است. شما هر جایی که مسئولیت دارید باید با همه وجود تلاش کنید، یعنی چی من نزدیک خط نمی‌آیم یا برای تیم دیگر آرزوی قهرمانی می‌کنم و متعجبم چرا کمیته انضباطی و اخلاق به این قضیه ورود نکردند. مگر می‌شود من یه جا مسئولیت داشته باشم و یک بازی تعیین‌کننده باشد و برای دو سه تیم دیگر آرزوی قهرمانی کنم؟ کجای دین ما و اخلاق ایرانی را گفته است؟

وی با بیان اینکه در کشورهای خارجی چنین چیزی وجود ندارد، ادامه داد: مثلاً گواردیولا بارسلونا را برد. خوشحالی نکرد بالا و پایین نپرید. وقتی این شعارها را می‌گویند خوشحال می‌شوم. در زندگی‌ام به‌جز خدا و اهل بیت به چیزی فکر نکرده‌ام و کاری را انجام می‌دهم که وجدانم راحت باشد.

اسطوره‌ها زمانی که استقلال در دسته سه بود، کجا بودند

قلعه‌نویی گفت: چندین سال برای استقلال زحمت کشیدم، البته قبل از اینکه به استقلال بیایم لژیونر و عضو تیم ملی بودم و در خارج از ایران دوگانه جام بردم و سال ۶۴ که بازیکن شاهین بودم با مرحوم دهداری به تیم ملی آمدم، با استقلال هم در قهرمانی آسیا بودم هم دسته سه اما ادا درنمی‌آورم و جایی که باید معرفتم را نشان می‌دادم این کار را انجام داده‌ام. خیلی‌ها که ادعای اسطوره داشته و دارند موقعی که استقلال دسته سه بود در کنار باشگاه نبودند، ولی ما آن موقع ماندیم و استقلال را نایب قهرمان لیگ کردیم و هر وقت هم روبروی استقلال باشم با همه وجودم کار می‌کنم.

می‌خواهند مردم را سیاه کنند

سرمربی سپاهان اصفهان تاکید کرد: با این رفتارها می‌خواهند مردم را سیاه کنند و موفق هم شدند، آنهایی که ماندند و جوانی خودشان را گذاشتند و از خیر قراردادها گذشتند به آدم بد تبدیل شدند و کسانی که با رفتارهایشان خیانت کردند آدم خوب و مثبت شدند. من اگر استقلال نباشد به مس کرمان و سایر تیم‌ها می‌روم. نشان دادم وابسته به جایی نیستم و بعد از خدا و اهل بیت به توانایی‌هایی خودم متکی هستم، هرکدام از این مربی‌ها ادعا دارند یک بار با تیم شهرستانی نتیجه بگیرند.

استقلال سیزدهم و نهم و دسته سه مال من است

وی در ادامه یادآور شد: مربیگری را با برق تهران و کشاورز شروع کردم، بعد از آن به استقلال اهواز رفتم که پایین جدول بود و همان سال بهترین نتایج را در نیم‌فصل دوم گرفتیم و خدا را شکر سقوط نکرد. روزی که استقلال را برای بار اول تحویل گرفتم، سیزدهم جدول بود و ۱۲،۱۳ ستاره از تیم رفتند و پول هم نبود. تراکتوری که ما گرفتیم چه شرایطی داشت یا سپاهان که پنجم جدول بود. سپاهان تیم دوم را دادم، چهاردهم تحویل گرفتم ذوب‌آهن دوم بود، چهاردهم تحویل گرفتم، استقلال سیزدهم و نهم و دسته سه مال من است و در جاهایی کار می‌کنم که شرایط سخت بوده و اتفاقاً هر وقت در استقلال کار کردم هم مشکل داشته و بی‌پول بوده و هم از نظر جدولی شرایط خوبی نداشته است.

سپاهان از نظر هزینه تیم چهارم جدول است

قلعه‌نویی با اشاره به هزینه‌های چند تیم لیگ برتری، تصریح کرد: همه تیم‌ها قراردادها را مشخص کنند، کتباً می‌نویسم از نظر هزینه سپاهان تیم چهارم جدول است و حداقل ۵۰ درصد سه تیم دیگر هزینه کرده‌ایم اما برخی‌ها علیه ما تبلیغات منفی می‌کنند. هر تیمی که من گرفتم شرایط خوبی نداشته اما وقت و انرژی گذاشته‌ایم. خیلی از دوستان می‌گویند قلعه‌نویی جایی می‌رود که فقط ستاره باشد اما استقلالی که ما گرفتیم سیزدهم جدول بود و چند بازیکن جوان مثل طالب‌لو، صادقی، قربانی، انصافی و... آن زمان ستاره نبودند. لقمه یک‌سری از آدم‌ها که دارد، بجای اینکه توانایی ادم را ببینند این مسائل را مطرح می‌کنند، آن موقع خیلی از ستاره‌های استقلال رفتند و من هم یک مربی جوان بودم و از طرفی استقلال پول هم نداشت، پس این توانایی است که بعضی‌ها نمی‌خواهند آن را ببینند!

نخبه‌کش هستند

وی یادآور شد: سپاهان را گرفتیم که پنجم شده بود و آقای ساکت مدیرعامل وقت باشگاه گفت بودجه ما نسبت به سال قبل ۲۰ درصد کمتر شده، ما هم مدیریت هزینه کردیم و عذر ۱۳ بازیکن را خواستیم و ۷،۶ بازیکن جذب کردیم. در ایران و به ویژه ۱۵ سال گذشته دنبال نخبه‌کشی هستند در خارج که مسلمان نیست ولی مسلمانی هست اگر یکی توانایی داشته باشد بستر را برای او آماده می‌کنند اما اینجا...

برای هیچ تیمی آرزوی قهرمانی نکردم

سرمربی سابق تیم ملی با بیان اینکه اگر ما در آزادی ۵ گل از پرسپولیس بخوریم و برای این تیم آرزوی قهرمانی کنیم آدم خوبی هستیم، افزود: اما اگر با هر تیمی خوب بازی کنیم و وجدان را زیر پا نگذاریم، آدم بدی می‌شویم. بعضی بازی‌ها را هم باختیم اما با شرف باختیم و آرزوی قهرمانی نکردیم. من برای استقلال خیلی زحمت کشیدم و ۱۲ جراحی کردم ولی بارها جلوی استقلال با شرف بازی کردم، چون سر سفره‌ای بزرگ شده‌ام که شرف، وجدان، معرفت و صداقت در آن بوده است.

وی با بیان اینکه خوشحالم در هر تیمی مربیگری کرده‌ام تیم‌هایم بعد از یکی دو سال نتیجه گرفتند، اضافه کرد: باید به فکر خدمت به مردم باشیم همان کاری که برای مس کردم برای تیم ملی، استقلال، سپاهان تراکتور و... نیز انجام داده‌ام. در استقلال اهواز باشگاه ما صندوق خودروی آقای برهمند بود و کل باشگاه در آنجا مستقر بود و همان کاری که برای آن تیم کردم در بقیه جاها هم انجام دادم و برای من وجدان کاری از همه چی مهمتر است.

سیاست‌های ورزش ما اشتباه است

قلعه‌نویی در ادامه با اشاره به نابودی چند تیم ریشه‌دار، تصریح کرد: متاسفانه ورزش به سمتی رفته که جایگاه خودش را از دست داده است، تیم‌هایی مثل خیبر خرم‌آباد، راه آهن، بانک ملی، کشاورز، شاهین، استقلال اهواز و غیره الان کجا هستند؟ سیاست‌های ورزش ما اشتباه بود چون قبل از اینکه ورزش ما تبدیل به وزارت‌خانه شود یک سازمان و حیاط خلوت روسای جمهور بود، یعنی هر کسی از نزدیکان رئیس جمهور که وزیر نمی‌شد، به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی منصوب می‌شد و این‌کاره هم نبودند و تیم‌های ریشه‌ای و سازنده نابود شدند.

در ورزش، قانون قائم به شخص نباشد

سرمربی سپاهان خاطرنشان کرد: یک روزی مدیر عامل وقت بانک ملی گفت آقا فوتبال یعنی چی و آن تیم نابود شد، پاس الان کجاست؟ می‌خواهم بگویم اگر می‌خواهیم مملکت در همه عرصه‌ها درست شود باید آدم‌های اهل فن سر جای خودشان باشند و قانون هم قائم به شخص نباشد یعنی اگر من الان مدیر عامل سایپا هستم از فوتبال خوشم می‌آید و کلی هزینه می‌کنم اما مدیرعامل بعدی شاید این‌گونه نباشد، مثل بانک تجارت که یک زمانی مدیر عامل و هیات مدیره فوتبالی بودند و برای این تیم هزینه کردند اما با رفتن آنها تیم نابود شد، باید قانون اساسی برای ورزش هم باشد و اگر ورزش قانونمند بود و براساس آن ادامه عمل می‌کردیم خیلی از تیم‌ها ریشه‌دار الان هم فعالیت می‌کردند. در کمیسیون اصل ۹۰ هم گفتم ورزش و فوتبال تهدید نیست که متاسفانه تا چند سال گذشته آن را تهدید می‌دانستند و الان نگاه‌ها عوض شده و فوتبال شده فرصت!

به استقلال و پرسپولیس نگاه سیاسی نداشته باشید

وی در ادامه گفت: روزی که آقای شفیع‌زاده آمد استقلال اهواز را تحویل بگیرد به او گفتم یک آب باریکه برای استقلال اهواز زدی و اگر یک روزی هزینه را ببری بالا و بعداً قطع کنی این تیم نابود می‌شود و همان هم شد. صحبتم با مسئولان این است که اگر هزینه ۱۰۰ میلیاردی برای استقلال و پرسپولیس می‌کنید مطمئن باشید آینده خوبی در انتظار این تیم‌ها نیست، بازیکنی که ۵ میلیارد گرفته و قیمتش یک میلیارد هم نیست دیگر نمی‌آید با یک میلیارد بازی کند، می‌خواهم بگویم به استقلال و پرسپولیس نگاه سیاسی نداشته باشید اگر خیلی هزینه کنید و بعد قطع شود این تیم‌ها نابود می‌شوند و باید نگاه ورزشی داشته باشیم چون ورزش و فوتبال صنعت است و با آن می‌توان جلوی خیلی از آسیب‌ها را گرفت.

قلعه‌نویی با اشاره به بازی سپاهان و خیبر خرم‌آباد در جام حذفی خاطرنشان کرد: لرستان همواره فوتبالیست‌های خوبی داشته و حیف است این استان در سطح اول کشور تیم نداشته باشد. من شنیده‌ام برای بازی ما با خیبر ۱۰۰ میلیون تومان در ورزشگاه تختی خرم‌آباد هزینه شده و این دیدار شور و شوقی خوبی در بین مردم ایجاد کرده و اگر این تیم لیگ برتر باشد چقدر خوب می‌شود و از استاندار لرستان خواهش می‌کنم نگاه ویژه‌ای به ورزش داشته باشد، چون خیلی از آسیب‌ها و مشکلات جامعه را کاهش می‌دهد.

شرایط اقتصادی خوب باشد، فحش‌ها کمتر می‌شود

سرمربی سپاهان در پایان گفت: برای ایران و ایرانی بهترین‌ها رو آرزو می‌کنم، لیاقت مردم ایران خیلی بیشتر از این‌هاست و از مسئولان خواهش می‌کنم که از نظر اقتصادی شرایط را بهتر کنند، چون ما کشور ثروتمندی هستیم و اگر اقتصاد مملکت خوب باشد فحش‌هایی که در ورزشگاه‌ها شنیده می‌شود قطعاً کمتر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین