کد خبر: ۶۱۳۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

پلیس‌های قلابی کلاهبردار در دام ماموران

دو فرد مامورنما که از عمده‌فروشان مواد غذایی ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

اسفند ماه سال گذشته پرونده‌ای در خصوص شکایت تعدادی از کسبه و عمده‌فروشان مواد غذایی در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران تشکیل شد و در ادامه برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و طی مراحل ابتدایی این پرونده کارآگاهان متوجه شدند که متهمان تحت تعقیب، در نقاط مختلفی از شهر تهران با هویت‌های جعلی دفاتری را اجاره و اقدام به کلاهبرداری از عمده‌ فروشان مواد غذایی می‌کردند.

با توجه به اینکه متهمان تعداد زیادی شاکی داشتند و در این پرونده از هویت و لباس نیروی انتظامی سوء استفاده شده بودند، موضوع با جدیت پیگیری شد و در نهایت پس از چند ماه اقدامات پلیسی و انجام کارهای اطلاعاتی مشخص شد که یکی از متهمان با هویت جعلی، دفتری در حوالی میدان فاطمی اجاره کرده است.

با توجه به به‌دست آمدن این اطلاعات تیمی از کارآگاهان اداره سیزدهم به دفتر متهمان مراجعه کردند و با دو مرد میانسال حدودا ۴۰ ساله مواجه شدند. یکی از متهمان خود را مالک کارخانه ظروف یکبار مصرف و دیگری نیز که با لباس فرم نیروی انتظامی و درجه سرهنگی در محل حضور داشت خود را سرهنگ ناجا معرفی کرد و در ادامه ماموران پس از اینکه متوجه کذب بودن اظهارات این دو نفر شدند آنان را دستگیر و به اداره سیزدهم منتقل کردند.

با انتقال متهمان به پایگاه پلیس و انجام بازجویی از آنان، متهمان که با دلایل کافی کارآگاهان روبرو شدند، به بزه انتسابی خود اعتراف کردند. یکی از متهمان مدعی بود که از سال ۱۳۹۵ با هویت‌های جعلی دفاتری را در شهر تهران اجاره و دسته چک‌هایی نیز به همین شیوه دریافت کرده است. او همچنین اظهار کرد که همدستش برای جلب اعتماد شهروندان لباس نیروی انتظامی به تن می‌کرد و با مراجعه به بازار و مراکز عمده فروشی‌ مواد غذایی کسبه را فریب می‌داد و اجناس مالباختگان را با پرداخت چک خریداری می‌کرد سپس از آنان دعوت می‌کرد تا برای عقد قرارداد به دفتری که به همین منظور از قبل اجاره کرده بودند، مراجعه کنند.

متهم در دیگر اظهارات خود نیز به ماموران گفت زمانی که مالباختگان به دفتر مراجعه می‌کردند با جلب اعتماد آنان، اجناس را خریداری و در عوض چکی به عنوان ثمن معامله پرداخت می‌کردند. در نهایت فروشندگان با مراجعه به بانک متوجه جعلی بودن چک می‌شدند اما متهمان پیش از مراجعه مجدد مالباختگان محل کار خود را تخلیه می‌کردند.

بر اساس اعلام پلیس ارزش ریالی کلاهبرداری صورت گرفته در مجموع در این سه سال ۳۰ میلیارد ریال است که متهمان این مبالغ را صرف خوشگذرانی و مسافرت خارج از کشور و ... خود کرده‌اند همچنین در بررسی سوابق متهم اصلی پرونده مشخص شد وی یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه جعل و کلاهبرداری است و متهم دوم پرونده نیز طی این چند سال با هویت‌های جعلی متعدد اقدام به کلاهبرداری کرده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، متهمان با دستور بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۶ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره ۱۳ این پلیس قرار دارند و شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، می‌توانند به اداره سیزدهم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین