کد خبر: ۶۱۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۰:۲۱

حمایت فرانسه از فشار آمریکا بر البرادعی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام داشته است که کشورش از مواضع ایالات متحده در رابطه با اظهارات اخیر محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص برنامه هسته‌ای ایران حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه «ژان بابیست ماته‌ئی» روز چهارشنبه در پاریس به خبرنگاران گفت: «فرانسه نیز همراه با بسیاری دیگر از اعضای جامعه جهانی در نگرانی‌های واشنگتن از اظهارات آقای البرادعی شریک است.»

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اظهار داشت: «فرانسه همچون گذشته از تصمیمات شورای امنیت درخصوص توقف فعالیت‌های غنی‌سازی و بازفرآوری توسط ایران حمایت کرده و خواهان تشدید تحریم‌ها در صورت عدم پذیرش خواست‌های جامعه جهانی از سوی تهران است».

خبرگزاری های غربی روز چهارشنبه از وین گزارش دادند که ایالات متحده ممکن است از البرادعی به خاطر گزارش «جانبدارانه»اش درباره برنامه هسته‌ای ایران به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شکایت کنند.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا گفته است که که باید به ایران اجازه داده شود بخشی از فعالیت‌های مربوط به فرآیند غنی سازی اورانیوم را در سایت های هسته‌ای خود به انجام رساند انجام دهد. 

وی پیش از این نیز اعلام کرده بود جامعه بین‌المللی باید با این واقعیت که ایران به دانش غنی‌سازی اورانیوم دست یافته کنار بیاید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین