کد خبر: ۶۱۳۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

ترامپ تحقیق برای استیضاحش را "کودتا" خواند

رئیس جمهوری آمریکا در حالی تحقیق برای استیضاحش را کودتا توصیف کرد که دولت واشنگتن به شدت با این تحقیقات مخالفت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری فرانسه، اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از آن مطرح شد که مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور وعده داد تا جلوی پنج تن از مقام‌های وزارت خارجه را برای حضور در جلسه شهادت مربوط به تحقیقات بررسی اتهامات علیه ترامپ بگیرد یا آن را با تاخیر مواجه کند.

ترامپ در توئیتی نوشت: هر قدر که می‌گذرد، من بیشتر می‌فهمم که آن چیزی که دارد اتفاق می‌افتد، استیضاح نیست بلکه یک کودتا است. این اقدامی در راستای بی توجهی به قدرت مردم، آرای آنها، آزادی‌های آنها، متمم دوم قانون اساسی، حقوق مذهبی، نظامی، دیوار مرزی و حقوقی است که خدا به آنها داده است.

ترامپ تحقیق برای استیضاحش را

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با انتقاد از روند تحقیق برای استیضاح مدعی شد که این روند شبیه به یک کودتا است.

پامپئو سه تن از روسای کمیته دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا را که به بررسی و تحقیق برای استیضاح ترامپ دست زده‌اند به تلاش برای ارعاب، تهدید و رفتاری نامناسب متهم کرد.

این نخستین چالش استیضاح برای ترامپ است که به شدت برای حفظ ریاست جمهوری خود تلاش می‌کند؛ وی احتمالا سومین رئیس جمهوری آمریکا می‌شود که توسط کنگره استیضاح می‌شود.

این نخستین اقدام از سوی سه تن از دموکرات‌های قدرتمند مجلس نمایندگان آمریکا یعنی آدام شف از کمیته اطلاعاتی، الیوت انگل از کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و الیجا کامینگز از کمیته نظارت است که به دنبال احضار پامپئو و رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ و پنج تن از دیپلمات‌ها برای شهادت هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین