کد خبر: ۶۱۳۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۰
گفت‌وگو با فروزنده، بهروزی و شایسته‌نیا

واکنش جناح راست به سخنان خاتمی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چندتن از چهره‌های شاخص و مسئولان احزاب جریان اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب به سخنان اخیر «سیدمحمد خاتمی» رئیس جمهور پیشین کشورمان واکنش نشان دادند. خاتمی در مراسم ساگرد «دوم خرداد» با اشاره به بحث «اتحاد ملی» تاکید کرده بود «دوم خرداد معنای واقعی اتحاد ملی بود.»

این در حالی است که قائم‌مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این «تشکل بررسی کامل و دقیق سخنان رئیس‌جمهور سابق را در دستورکار خود قرار داده است»، خبر از آن داد که «جمعیت ایثاگران به زودی پاسخ مبسوطی به این سخنان خاتمی ارائه خواهد داد.»

«لطف‌الله فروزنده» تاکید کرد: سخنان آقای خاتمی طیف گسترده‌ای از مسائل را شامل می‌شود. بنابراین، پس از بررسی کامل این اظهارات، پاسخ ایشان را خواهیم داد. 

در عین حال، دبیرکل جامعه زینب، سخنان خاتمی را «نظر شخصی او و حزب تحت امرش یعنی مجمع روحانیون مبارز» دانست. «مریم بهروزی» با بیان اینکه «نه با این سخنان موافق است و نه مخالف»، افزود: آقای خاتمی محصول دوم خرداد هستند و آزادند تا نظر خود را دراین‌باره و نیز بحث «اتحاد ملی» مطرح کنند.

وی همچنین در پاسخ به آن بخش از سخنان رئیس‌جمهور پیشین که بیان کرده بود «هنر این است که دنیا به ایران احترام بگذارد نه اینکه از ما بترسد»، ‌اظهار داشت: چه کسی گفته که دنیا باید از ما بترسد؟ 

بهروزی در عین حال با اشاره به آیه‌ای از قرآن مجید، گفت: در قرآن صریحا آمده که «در دل کفار باید از صلابت مومنان رعب وجود داشته باشد» اما روش این امر و اینکه چگونه باید عمل کنیم بسته به نظرات و نگاه مقام عظمای ولایت است. 

همچنین «محمدعلی شایسته‌نیا» عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین، با بیان این مطلب که «مصادره کردن آنچه در بطن جامعه ما وجود دارد، به نفع جریانات سیاسی، استفاده ابزاری از آن است»، اظهار داشت: بزرگ‌ترین تجلی بحث اتحاد ملی پس از انقلاب اسلامی، حضور حماسی اقشار و اقوام مختلف کشور در دفاع مقدس و تشییع بی‌نظیر و تاریخی پیکر حضرت امام بوده است.

وی در عین حال برگزاری انتخابات مختلف در جمهوری اسلامی را نمودی دیگر از «اتحاد ملی» دانست و گفت: پس از دوم خرداد هم حضور گسترده مردم در انتخابات مختلف و به خصوص انتخابات همزمان شوراها و مجلس خبرگان رهبری که به محوری‌ترین مسائل نظام مرتبط است، نمودی بارز از اتحاد ملی بوده است.

شایسته‌نیا «اتحاد ملی» را بحثی زمینه‌دار در جامعه ما بیان کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری حضرت امام که با دست خالی در برابر یک ارتش مسلح به دست آمد جز بر پایه اتحاد ملی میسر نبود.

این عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین افزود: این جوهره کماکان در کالبد جامعه ما جریان دارد و در مقاطع مختلف خود را متجلی می‌سازد.

شایسته‌نیا در عین حال در خصوص آن بخش از اظهارات خاتمی مبنی بر اینکه «هنر این نیست که دنیا از ما بترسد بلکه هنر این است که دنیا به ما احترام بگذارد»، اظهار داشت: با این سخنان موافقیم اما مصداق این حرف محل تامل است.

وی توضیح داد: امروز ملت‌ها، آزادی‌خواهان، اندیشمندان و جریانات اجتماعی مستقل از قدرت‌های سلطه‌گر به جمهوری اسلامی ایران نگاهی احترام‌آمیز دارند و این احترام به علت ایستادگی و شجاعت ملت ایران در برابر زورگویان است.

شایسته‌نیا اضافه کرد: البته این ایستادگی می‌تواند همزمان مورد خشم سردمداران قدرت‌های سلطه‌گر جهانی هم قرار داشته باشد.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین بر این مبنا تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران اگر چه همواره تمایل دارد تا وجاهت خود را در تمام سطوح جهانی حفظ نماید، اما اگر قرار باشد میان زورگویان جهان و ملت‌های آزاد یکی را انتخاب کند، طبیعی است که ملت‌ها را انتخاب خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین