کد خبر: ۶۱۳۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

ماجرای مردی که ادعا می‌کند بیش از ۲۰۰ سال دارد

رمان «بازمانده» نوشته اندرو پایپر با ترجمه هادی سالارزهی منتشر شد.
آفتاب‌‌نیوز :

این کتاب که تازه‌ترین اثر پایپر، نویسنده کانادایی ژانر وحشت است، در ۴۵۷ صفحه با قیمت ۳۹۵۰۰ تومان از سوی انتشارات علمی منتشر شده است.

در معرفی ناشر از نویسنده «بازمانده» عنوان شده است: پدر اندرو پایپر چشم‌پزشک و مادرش پرستار بود. او در کودکی کتاب‌های زیادی را خوانده بود و آرزو داشت که نویسنده شود. در دانشگاه مک‌گیل در مونترال کانادا تا کارشناسی ارشد در رشته ادبیات تحصیل کرد، اما به جای این‌که دکترای خود را دنبال کند در رشته حقوق ادامه تحصیل داد.

زمان تحصیل در دانشگاه تورنتو، چندین داستان کوتاه در مجلات ادبی کانادایی از جمله Quarry و New Quarterly منتشر کرد. او به این کار با نگاه یک کار پاره‌وقت در دوران دانشجویی نگاه می‌کرد اما به زودی داستان‌هایش چنان مخاطبان پروپاقرصی پیدا کرد که او تصمیم گرفت به نویسندگی به عنوان یک شغل ثابت و همیشگی بپردازد.

او دوست داشت قبل از ۳۰سالگی اولین کتابش را منتشر کند. سردبیر او در Quarry، استیون هایتون، تعدادی از داستان‌های کوتاه او را برای یک ناشر کانادایی ارسال کرد و در اکتبر ۱۹۹۶ اولین اثر پایپر منتشر شد. اولین رمان او، «دختران گمشده» در سال ۱۹۹۹ در کانادا منتشر شد و به زودی به صدر پرفروش‌های دنیا رسید. او بعدها چندین رمان و مجموعه داستان منتشر کرد که همه آن‌ها جزء پرفروش‌ها شد. رمان «بازمانده» آخرین رمان اوست که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است.

دکتر لیلی دومینیک، روانپزشکی است که تا به حال مغزهای بیمار بسیاری را مداوا کرده است، اما اکنون به موردی کاملا متفاوت برمی‌خورد؛ شخصی بدون نام که در قساوت هیچ چیز از کیس‌های پیشین کم ندارد، اما این دلیل تفاوتش نیست. دلیل تفاوت او ادعاهای باورنکردنی‌اش است. یکی این‌که بیش از ۲۰۰ سال عمر دارد و به تنهایی الهام‌بخش نویسندگان بزرگی چون ماری شِلی، رابرت لویی استیونسون و برام استوکر بوده است و دیگر این‌که پدر لیلی است و دلیل واقعی قتل مادر او را می‌داند.

اندرو پایپر از معروف‌ترین نویسندگان ژانر وحشت است، آثار او تاکنون موفق به دریافت جوایز بسیاری شده و همواره پس از انتشار در فهرست پرفروش‌ها قرار می‌گیرد. همچنین این رمان اولین‌بار است که به فارسی ترجمه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین