کد خبر: ۶۱۳۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
دینداری مردم وابسته به دینداری و عملکرد مسئولین است

آیت‌الله جوادی آملی: برخی در کشور دهه غارت و چپاول راه انداختند

آیت الله عبدالله جوادی آملی گفت: غافل شدن از غارت بیگانه و از اختلاس های نجومی، سبب شد تا عده ای از این فرصت برای غارت کشور استفاده کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، ضمن اقامه نماز به امامت آیت الله العظمی جوادی آملی، با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار آیت الله جوادی آملی گفت: گرچه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود اما آن طور که باید در همه بخش ها این اصل، رعایت نشد و از فرهنگی بودن انقلاب، غفلت صورت گرفت.

آیت‌الله جوادی آملی: برخی در کشور دهه غارت و چپاول راه انداختند

وی ادامه دادند: در کشور دهه های مختلف فرهنگی همچون دهه کرامت، دهه ولایت و امثالهم وجود دارد. وجود این دهه ها حفظ کردن یک بخش است، برخی در مقابل این دهه‌ها، دهه غارت و چپاول کشور را داشتند که از آنها غفلت شده بود.

این مرجع تقلید اضافه کرد: بیان حضرت امیرعلیه السلام این است که وقتی شما می خواهید یک نظام را اداره کنید علاوه بر هوشیاری نسبت به اعمال خود، باید نسبت به عملکرد دشمن نیز هوشیار باشید و فعالیت های آنها را هم مرتباً رصد کنید.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: حضرت امیرعلیه السلام در نامه به مالک اشتر می فرماید داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است اما در نامه دیگری خطاب به مردم مصر بیان داشتند خواب سیاسی، خواب فرهنگی، خواب اجتماعی، خواب اقتصادی در چشم شما باید در حد مزمزه باشد، هرگز نگذارید خواب از محدوده چشم شما فراتر برود و وارد محدوده هوشیاریتان شود. چون دشمن شما نمی خوابد و بیدار است، لحظه ای غفلت، این پیامدهای تلخی را به همراه دارد که اکنون در برخی زمینه ها با آنها مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: غافل شدن ازغارت بیگانه و از اختلاس های نجومی که چیزی جز غارت نیست، سبب شد تا عده ای از این فرصت برای غارت کشور استفاده کنند. حضرت فرمود خواب در چشمان شما در حد مزمزه باشد، نه اینکه مانند اصحاب کهف به خواب بروید! در نتیجه باید یک تقویم سیاسی باشد که در آن غارت های کشور ثبت شود تا هرگز از یادها نرود چه کسانی و چه هنگامی، به کشور و نظام آسیب زدند.

این عالم دینی تاکید کرد: در نظام، مسئولین خوب کم نیستند که در بعضی موارد متاسفانه کار به دست آنها داده نشده است، لذا باید ارزیابی و آسیب شناسی شود که چگونه کشور غارت شد، و در مرحله بعد با غارتگران به شدت برخورد شود و این آسیب ها در کشور جبران شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: قرآن از ملت و کشوری که جیبش خالی است به فقیر یاد می کند، فقیر یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته است، چنین ملتی قدرت قیام و مقاومت ندارد، در سوره مبارکه نساء مال را ستون فقرات جامعه معرفی می کند و تاکید می کند این ستون فقرات را به دست سفها ندهید چرا که قیام و مقاومت شما به آن بستگی دارد. اگر این مساله رعایت شود با توجه به این همه نعماتی که در این کشور وجود دارد هرگز تحریم ها اثری نخواهد داشت.

آیت الله العظمی جوادی آملی ادامه داد: قرآن گرچه اشرافی گری و مال دوستی را نفی کرده است اما بر استقلال و عدم وابستگی تاکید می کند.

وی با بیان اینکه دینداری مردم وابسته به دینداری و عملکرد مسئولین است،خاطرنشان کرد: در ادعیه ماه مبارک رمضان این عبارت را می خوانیم که خدایا! تو خود می توانی حافظ و نگهدار دینت باشی یا دیگرانی را برای این کار به خدمت بگیری، اما از تو می خواهیم این توفیق را از ما نگیری و به ما این توفیق و عرضه را عطا کنی که دین تو به وسیله ما حفظ و تقویت شود و ما تماشاگر صرف نباشیم.


این عالم دینی تصریح کرد: جوان گرایی چیز خوبی است اما تعبیر مولوی این است که جوان مانند یک تیر تیز است که باید از یک کمان خمیده به سوی هدف پرتاب شود، باید جوانان تحت نظر یک مدیر مدبر و باتجربه هدایت و راهنمایی شوند.

در این دیدار عارف با اشاره به دهه پنجم انقلاب اسلامی بر ضرورت آسیب شناسی دقیق عملکرد چهار دهه گذشته برای ارتقا کارآمدی نظام تاکید کرد و گفت: از آنجا که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است انتظار بود فرهنگ در همه امور سیاسی ،امنیتی ،اقتصادی و اجتماعی پایه و اساس باشد که البته در این زمینه غفلت هایی صورت گرفت.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی در کشور، تصریح کرد:در بخشهایی از حوزه اداره کشور در دوره های مختلف ناکارآمدی دیده شد و باید به جای تصمیم گیری نیابتی با نشان داده راه به جوانان در دهه پنجم انقلاب شاهد تحولات مدیریتی باشیم.

رئیس فراکسیون امید خاطرنشان کرد: بین نسل اول و نسل سوم انقلاب فاصله ایجاد شده است و در این بین نسل اولی ها کم کاری کرده اند. نقش علما و مراجع بزرگوار در دهه پنجم انقلاب اسلامی برای پویایی نظام بسیار مهم و تاثیر گذار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین