کد خبر: ۶۱۴۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷

شجاعانه‌ترین تصمیم هیلاری کلینتون

هیلاری کلینتون می‌گوید، شجاعانه‌ترین تصمیمی که در زندگی‌اش گرفته است این بود که شوهرش را ترک نکند.
آفتاب‌‌نیوز :

هنگام حضور در برنامه «صبح‌ به خیر آمریکا» همراه دخترش چلسی کلینتون، برای تبلیغ کتاب مشترک خود «کتاب زنان شجاع» (The Book of Gutsy Women)، به امی روباک، مجری برنامه، گفت: «فکر می‌کنم شجاعانه‌ترین تصمیم زندگی برای شخص من ماندن در ازدواجم بود».

او ادامه داد: «هم از نظر عمومی و هم از نظر سیاسی. من می‌خواستم برای ریاست‌جمهوری رقابت کنم و باید هر روز بلند می‌شدم و با قدرت به پیش می‌تاختم».

شجاعانه‌ترین تصمیم هیلاری کلینتون

وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده و نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری از سال ۱۹۷۵ به ازدواج بیل کلینتون، رییس‌جمهور سابق درآمد.

این زوج در دهه ۹۰ میلادی اما با یک طوفان سیاسی و آتش در زندگی شخصی مواجه شدند، وقتی رابطه جنسی بیل کلینتون، فرمانده کل قوای وقت، با یک کارآموز کاخ سفید به نام مونیکا لوینسکی فاش شد.

بیل کلینتون از استیضاح سال ۱۹۹۸ جان سالم به در برد ولی خشم حاصل از این خیانت، ازدواج او را به شدت زیر ذره‌بین نقد رسانه‌ها برد.

هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود در سال ۲۰۱۷ با نام «چه شد» (What Happened) نوشت: «زمان‌هایی بود که واقعا شک داشتم آیا ازدواج‌مان می‌تواند یا اصلا می‌بایست ادامه یابد یا نه. ولی آن‌روزها از خودم سوالی را می‌پرسیدم که واقعا برایم مهم بود: آیا هنوز عاشقش هستم؟ و آیا می‌توانم هنوز در این ازدواج باقی بمانم بدون این که به شخصی که دیگر نمی‌شناسم تبدیل شده و پر شوم از خشم، نفرت و تنهایی؟ و پاسخ همیشه به هر دو سوال «آری» بود».

در سال‌های اخیر جنبش «من هم» (MeToo#) بحث‌های پیرامون بیل کلینتون و مونیکا لوینسکی را دوباره زنده کرده است از جمله بحثی آتشین درباره ضوابط محیط کار و مناسبات قدرت در رابطه میان بیل کلینتون ۴۹ ساله با مونیکا لویسنکی ۲۲ ساله.

بعد از شکست در برابر دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، هیلاری کلینتون فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان یک مفسر سیاسی و نویسنده ادامه می‌دهد. کتاب اخیر او، کتاب زنان شجاع، مجموعه‌ای از داستان‌های واقعی از «زنان الهام‌بخش» است که با همکاری دخترش چلسی نگاشته شده است.

او در ماه مارس ۲۰۱۹ اعلام کرد، برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ نامزد نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین