کد خبر: ۶۱۴۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴

رایزنی‌های زنگنه با وزیران ارمنستان و قطر

وزیر نفت ایران در حاشیه بیست و یکمین نشست وزیران کشورهای صادرکننده گاز که به اوپک گازی معروف است با همتایان خود از کشورهای ارمنستان و قطر به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

بیژن نامدار زنگنه پنجشنبه در هتل متروپل مسکو محل برگزاری نشست اوپک گازی، نخست با سورن پاپیکیان وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های ارمنستان دیدار کرد.

وی در این دیدار برگسترش روزافزون روابط دو کشور در حوزه انرژی علی‌الخصوص گاز تاکید کرد و چشم انداز همکاریهای تهران و ایروان را با توجه به ارتباطات مستمر سران دو کشور مثبت خواند.

رایزنی‌های زنگنه با وزیران ارمنستان و قطر

وزیران ایران و ارمنستان در ادامه این دیدار تازه ترین طرح‌های دوجانبه میان دو کشور مورد بررسی قرار دادند.

زنگنه دیدار دیگری نیز با سعد شرید الکعبی وزیر امور خارجه قطر داشت و در آن دوطرفه به تبادل نظر در خصوص تازه ترین تحولات در حوزه انرژی و انتقال امن و صادرات گاز و چشم انداز بازار جهانی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است، اجلاس کشورهای صادر کننده گاز نخستین بار در تهران و به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است و افزایش تعداد اعضا در بیست و یکمین دوره آن در مسکو نشان می‌دهد که طرحی موفق بوده است ضمن اینکه امسال قرار است نخستین نشست سران کشورهای صادرکننده گاز در گینه برگزار شود.

اجلاس کشورهای صادر کننده گاز امروز به محلی برای انتقال تجربیات و تبادل اطلاعات تبدیل شده است و افزایش تعداد اعضا نیز نشان می‌دهد ابتکار جمهوری اسلامی ایران نتیجه بخش بوده است.

زنگنه که چهارشنبه وارد روسیه شده است دیروز در نشستی درباره نفت در نخستین روز هفته انرژی روسیه سخنرانی کرد و اقدامات آمریکا علیه ملت ایران را تبدیل نفت به اسلحه علیه دیگر کشورها عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه از نفت و گاز به عنوان سلاح علیه ما استفاده می‌شود، بد است و ما معتقدیم که این سلاح نیست و نفت و گاز ماده خام است که باید برای رفاه مردم و تولیدکنندگان و مصرف کنندگان استفاده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین