کد خبر: ۶۱۴۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

روحانیون مبلغ کودک به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان تهران گفت: روحانیونی که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند، در قالب یک کاروان به سمت مهران و سپس نجف و کربلا می‌روند تا در طول پیاده‌روی اربعین به زائران خدمت‌رسانی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

آیین تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی(ره) و بدرقه خادمین مواکب الاتحاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور صبح امروز جمعه ۱۲ مهرماه در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در این مراسم اظهارداشت: امسال دومین سال است که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، آیین بدرقه خدام‌الحسین در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عنوان مراسم امروز «آیین تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی(ره) و بدرقه خادمین مواکب الاتحاد» دل من را سوزاند، گفت: یکی از آرزوهای امام خمینی(ره) این بود که این روزها را ببیند، آرزوی امام بود این مسیر اربعین و زائران پرشور را ببیند. آرمان امام خمینی(ره) آرمان شهدا بود که در هر عملیات، دلمان شاد بود، اگر صدها شهید پرپر می‌شود، یک متر بیشتر به حرم امام حسین(ع) نزدیک شدیم و دلم سوخت برای اینکه شهدای مدافع حرم نیز آرزو داشتند، در اربعین باشند که در بسیاری از وضایای آنان این مهم دیده می‌شود.

اوحدی تصریح کرد: امسال اعلام شده است که زائران افغانی، باید پول ویزای خود را بدهند که برای آنان مشکلات بسیاری ایجاد شده است زیرا آنان از لحاظ مالی مشکلاتی فراوانی دارند. در یک کلیپ که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده است، یکی از این افراد می‌گوید در حال کار بیشتر است تا بتواند ۵۰ دلار ویزا را فراهم کند و بتواند به اربعین برود.

اوحدی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ سال بعد از عاشورا امام خمینی(ره) نطفه انقلابی را در عاشورا سال ۴۲ گذاشت که امروز زیارت اربعین را رقم زده است، تصریح کرد: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این اقیانوس اربعین به ارزش باطنی آن پرداخته است و نام این موکب‌ها را الاتحاد نامیده است. امام حسین(ع) نماد و مظهر اتحاد بودند.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: جون غلام سیاه، حر سپاه دشمن و خانواده وهب نصرانی، نمادهای وحدت سپاه امام حسین(ع) بود. امام رضا(ع) می‌فرماید: همه ائمه اطهار (ع) چراغ‌های هدایت و کشتی نجات هستند اما چراغ هدایت امام حسین (ع) نورانی‌تر است و هر انسانی به آن متوسل شود، گمراه نمی‌شود و کشتی ایشان وسیع‌تر است.

وی افزود: خاسته‌های مردم عراق ممکن است به حق باشد اما دست شوم سعودی در این تظاهرات برای ایجاد اغتشاش در نزدیکی اربعین مشهود است اما خواهید دید همین مردم در اربعین، سر در برابر پای زائران حسینی اربعین، خم خواهند کرد.

اعزام روحانیون مبلغ کودک به پیاده‌روی اربعین

حجت‌الاسلام قدیریان رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان تهران نیز در این مراسم اظهارداشت: تهران به عنوان متولی جاماندگان اربعین شناخته می‌شود. امام باقر (ع) فرمودند شوق زیارت امام حسین(ع) به حدی است که اگر مومنین می‌دانستند چه میزان ارزشمند است و فضایلی دارد؟ هر آینه از شوق زیارت جان می‌دادند.

وی با بیان اینکه تا جای ممکن تشویق به حضور داریم، افزود: برای افرادی که توفیق حضور ندارند از سوی شهرداری تهران برنامه جاماندگان اربعین برگزار می‌شود و مساجد در مسیر میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به این افراد خدمت رسانی خواهند کرد.

قدیریان گفت: یک موکب مرکزی با عنوان موکب الاتحاد در میدان امام حسین(ع) از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان تهران برپا می‌شود که ابتدا نماز صبح و زیارت عاشورا برگزار خواهد شد و سپس زائران اطعام می‌شوند و برنامه آغاز می‌شود. کاروانی از عمو روحانی‌ها برای کودکان نیز برنامه اجرا خواهد کرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان تهران تصریح کرد: همچنین روحانیونی که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند از امروز جمعه ۱۲ مهرماه در قالب یک کاروان به سمت مهران و سپس نجف و کربلا می‌روند تا در طول پیاده‌روی اربعین به زائران خدمت‌رسانی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین