کد خبر: ۶۱۴۱۸۸
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

گانودرما؛ اکسیری جادویی یا ادعاهایی برای کلاهبرداری

این روزها ادعاهایی درباره قارچ گانودرما مبنی بر اینکه به دلیل داشتن مقادیر زیادی مواد مغذی موجب افزایش گردش خون و تقویت سیستم دفاعی بدن شده و بسیاری از امراض را درمان می‌کند مطرح می‌شود که شاید برخی پندارها آن را تأیید کند اما هنوز علم پزشکی و داروسازی آن را تأیید نکرده است.
گانودرما؛ اکسیری جادویی یا ادعاهایی برای کلاهبرداری
آفتاب‌‌نیوز :

قارچ گانودرما با نام لاتین reishi یا ganoderma از هزاران سال پیش در طب سنتی آسیای شرقی استفاده می‌شد. این قارچ در چین نمادی از سلامتی و طول عمر به همراه شادی و اقبال در زندگی بود و دو هزار سال در کشورهای مختلف شرقی به خواص درمانی آن اعتقاد داشتند. گانودرما زمانی تنها برای امپراطوران و بزرگان استفاده می‌شد و در اختیار عموم مردم قرار نداشت.

این قارچ بو و طعم دل‌پذیری ندارد و خام آن قابل خوردن نیست. در کشورهای مختلف به غیر از چین ژاپن و کره این قارچ به صورت ترکیب با خوردنی‌ها یا دمنوش های مختلف به خصوص به صورت پودر شده مصرف می‌شود.

این قارچ ۴۰۰ جزء زیست‌فعال دارد که خواصش از آن‌ها می‌گیرد. تأثیر مصرف اَشکال مختلف قارچ گانودرما در مطالعات مختلف انسانی و جانوری بررسی شده است. برخی از خواص این قارچ در این مطالعات مشخص شده‌اند و برای اثبات قطعی برخی دیگر از خواص آن به مطالعات بیشتری نیاز است.

این روزها کمی گشت و گذار در فضای مجازی ایران و جست و جوی اینترنتی قطعاً همه را با خواص درمانی عجیب و غریبی از این قارچ روبه‌رو خواهد کرد.

تبلیغات محصولی به نام قارچ گانودرما گاهی بسیار عجیب‌ است. محصولی که به ادعای تبلیغ‌کنندگان آن فرقی نمی‌کند که به کدام بیماری مبتلا باشید، چرا که مصرف این ماده همچون یک اکسیر جادویی تمام بیماری‌ها و مشکلات جسمی را درمان می‌کند.

یکی از فروشندگان محصولات این قارچ به خبرنگار ایرنا گفت: قارچ گانودرما محصولی است که با قهوه ترکیب می‌شود و می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت و سرطان را درمان کند. تنها لازم است تا بیمار هر روز صبح بعد از صبحانه آن را مصرف کند تا نتیجه خارق‌العاده آن را ببیند. این محصول حتی درد استخوان، کمبود آهن، ام‌اس، حساسیت‌های پوستی و... را درمان می‌کند و با کنترل میزان قند خون، پس از مدتی استفاده فرد را از مصرف قرص قند یا انسولین بی‌نیاز می‌کند.

این فروشنده محصولات قارچ با نشان‌دادن تعداد زیادی گواهی از سازمان غذا و داروی ایران ادعا می کند که پودر قارچ گانودرما در مراجع و منابع ملی و بین‌المللی اصالت دارد.

یکی از خریداران این محصول نیز گفت: در حال حاضر شرکت‌هایی هستند که این قارچ را به صورت پودر گانودرما می‌فروشند و می‌گویند برای درمان انواع بیماری‌ها است و استقبال خوبی نیز از محصولات آنها می‌شود.

وی افزود: قیمت این محصولان به نسبت بالاست و اگر فراورده‌ها واقعاً ضرر دارند و هیچ گونه مجوزی ندارند مسئولان مربوط باید رسیدگی کنند و از فعالیت این شرکت‌ها برای عرضه محصول جلوگیری کنند.

این شهروند خردیار محصولات پودر قارچ گانودرما اظهار کرد: ما از محصولات گانودرما خریده‌ایم و در حال استفاده از آنها هستیم؛ مسئولان شفاف بگویند آیا این محصولات تأثیری بر درمان بیماری‌ها دارند یا خیر.

تجویز دارویی گانودرما تأیید نمی‌شود

دانیال فرهیخته کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم در این زمینه گفت: تجویز دارویی و درمانی قارچ گانودرما مورد تایید سازمان دارو و غذا نیست. تبلیغات در خصوص مصرف قارچ گانودرما، از زمره موارد تبلیغات کاذب و اغواگرانه به شمار می رود.

کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: هنوز مطالعه مروری نظام‌مندی که به بررسی سودمندی گانودرما در درمان سرطان پرداخته باشد، وجود ندارد. مصرف محصولات این قارچ، تاثیری بر سطح قندخون در افراد با دیابت نوع ۲ نداشته است.

وی ابراز کرد: براساس مطالعات، استفاده روزانه از عصاره قارچ گانودرما حتی به مدت ۱۲ هفته سطح کلسترول را در افرادی که فشار خون بالا و یا کلسترول بالا دارند، تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

روان‌شناسی بیکاری و کسب و کارهای نوپا

یک متخصص مرکز تحقیقات کشاورزی جهرم نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: وقتی صحبت از کسب و کارهای جدید می‌شود، اگر کسی یک محصول جدید را مثلاً قارچ گانودرما بیابد، در تبلیغ آن چنان غلو می‌شود که فقط شاید جاروکردن فرش خانه به آن نسبت داده نمی‌شود! چه اینکه رسم معرفی یک محصول بر آن است که پس از آزمایش‌های متعدد و استناد به مقالات معتبر جوامع علمی اقدام به تبلیغ شود.

دکتر مهدی پورداود افزود: چه بسا در مورد بسیاری از محصولات، خصوصا در زمینه گیاهان دارویی، این مبالغات و مغالطات را دیده‌ایم. مردم نیز باید بدانند که ممکن است فلان چیز خوب باشد اما نه در حد معجزه گر همه کاره و اکسیر.

وی با ذکر مثالی از اثرات این تفکرات گفت : چندین سال پیش در تمرینات کشتی، یکی از جوانان مستعد و قهرمان، به عفونت ریه مبتلا شد. به او پیشنهاد می‌شد که به پزشک مراجعه کند. اما ایشان با تعصب و اعتقاد اشتباه به اینکه گیاهان دارویی و جوشانده ها کارساز خواهد بود، به این نوع درمان ادامه داد تا اینکه عفونت به مرحله ای رسید که جانش را گرفت.

دکتر پور داوود ابراز کرد: ممکن است که گیاهانی ضدعفونت باشند، اما با تغییر و تقویت عامل بیماری‌زا، دیگر ممکن است با چنان دوز ضعیف کارگر نباشند. پس در این باره منتقدانه و منطقی تفکر کنیم.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۵
علی اصغر قاسم پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
1
2
وقتی شبکه ی چهار سیما در اخبارش از خواص درمانی و بسیار مفید این قارچ خبر و گزارش و مصاحبه پخش کند و همه ی سوء استفاده گران هم منتظر چنین گزارشی بودند که آن را در تبلیغات خود بگنجانند. من خودم هم بعد از آن گزارش سیما از این قارچ خریداری کردم و طبق گفته ی فروشنده مصرف نمودم که بعد از چند روزی باعث خوڻریزی شد! و تأثیر درمانی ای در آن ده روز استفاده در حد بسیاڔ کم هم ندیدم. با توجه به اینکه با قیمت گزافی فروخته می شود و تبلیغات اغواگرانه زیاد هست، می طلبد که مسؤولان هر چه سریعتر برای جلوگیری از عواقب آن اقدام کنند.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم؟!
شایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
2
4
با سلام.من متاسفم برای سازمان بهداشت و درمان ایران که نمی تونه جلوی این کلاهبرداران رو بگیره.من خودم دو بار مصرف کردم که تا حد مرگ پیش رفتم و نمیدونستم که به کی باید شکایت کنم. تو رو خدا جلوی این کلاهبرداران رو بگیره. خیلی ها هم از راه پولدار شدن خدا لعنتشون کنه با جون مردم بازی میکنند. مسئولین محترم سازمان بهداشت و درمان خواهش میکنم پیگیری کنید. ممنون
سامیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
3
3
ما هم گول خوردیم استفاده کردیم فقط رو اعصابم تاثیر منفی گذاشت هیشکی هم نیست جلوشون رو بگیره همینطوری دارم جلو میرن
پرهام تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
2
2
سلام خدمت شما بینید به جایی این که الکی قضاوت کنیم الکی تهمت بزنیم الکی هم هم وطن هانون رو نسبت گانودرما حسشون رو منفی کنیم یکم به خودمان زحمت بدیم بریم راجعش تحقیق کنیم از گانودرما نزدیک به ۷۰ ساله در کشور هایی نظیر ژاپن چین وفرانسه وامریکا دارن به عنوان دارو مانند امپول قرص چای دمنوش وکافه دارن استفاده می کنند برید مقاله جهانی ومعتبر ایس ار رو بخوانید ویاسایت معتبر پاپ مد رو بخوانید بد نظر بدین بد منفی بزنید گانودرما به دلیل این که فقط یک قسمتش فقط خواص دارویی داره وبه شدت تلخ هستش بهترین نوع استفادش با قهوه هستش که کمپانی بزرگ دکتر بیز بزرگ بعد از کمپانی ارگانگلد امریکا امده گانودرمارو با بهترین نوع قهوه دنیا قهوه عربیکا فراوری کرده اونم با پیشرفت ترین دستگاه های روز دنیا وزیر نظر ازمایشگاه تخصصی رویان که بهترین ازمایشگاه درایران وخاورمیانه هستش گفتن کسی نتیجه ای ندیده چرا دروغ میگین خیلی ها مصرف کردن ونتیجه های فوق العاده عالی دیدن الانم باتمام احترامی که واسه پزشکان عزیز قایل هستم پزشکان وقتی دیدن گانودرما چه قدر عالی هستش وچه قدراز هم وطن هامون بهترین نتیجه ها رو گرفتن ودیگه بازار پزشکان کساد شدش امدن علیه گانودرما گارد گرفتن تا تونستن علیه گانودرما منفی زدن به صداوسیما وهمین خبرگذاری ها گفتن بد بگین تا ذهن مردم وباور مردم نسبت به گانودرما بد بشه چرا چون دوست ندارن مردم سالم باشن طعم زندگی بدون بیماری رو بچشن مردم دیگه می دانند گانودرما چه قدر عالی هستش واسیر این بازی ها نمیشن شما هم اتنقدر از گانودرما بد بگین بد بنویسین تایکم نان به خانه ببرید ولی خدا حواسش هست وداره تمام رفتار های ما رو نگاه می کنه یادت باشه بنده های خدا سرمایه های خدا هستن پس حواستدجمع باشه چه چیزی رو داری به اشرف مخلوفات می گی وحرف اخرم گفتین گانودرما در داروخانه ها نیستش وعلم پزشکی هم تاییدش نکرده چرا دروغ می گین پدر سرطان شناسی ایران دکتر ثلعبیان ودیگر پزشکان وظیفه شناس که واقعا به فکر سلامتی هم وطن هامون هستن گانودرما رو تایید کردن ودر اکثر دادوخانه های کشور هم گانودرما هستش HP1822این ایدی من درتلگرام هستش تا اگه باور نمی کنید نسخه های تاییدیه این پزشکان رو واستون بفرستم ما دورغ در کارمون نیستش مثل بعضی ها که فقط واسه منافع خودشون کاسبی خودشون دروغ میگن هرچند که میدانم این نظر رو خیلی زود پاک می کنید ولی ما یک اسکرین شاپ ازش می گیریم که اگه خدای نکرده پاک‌شدش به هم وطن هامون نشان بدیم که مردم حرف حق رو پاک کردن خودتون قضاوت کنید پاینده باشین
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
3
11
خیلی افراد مصرف نکردن و باور ندارن من خودم برص داشتم که هیچ دکتری نتونست درمانم کنه انواع دارو رو هم مصرف کردم همش الکی بود ولی قهوه های گانودرما واقعا عالی هستن من به عنوان یه مصرف کننده واقعا میگم دستشون درد نکنه
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
سلام عرض ادب واحترام بی احترامی کردم مزاحمتون شدم دختری دارم ۱۵ ساله بیماری برص داره بالای ۲۰ تا دکتر بردن بی نتیجه گویا شما خوب شدید ازتون کمک میخوام اگه راه حلی دارید بفرمایید بخدا درمونده شدم این شماره همراهمه .....
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
2
6
بنده ۸ سال به پزشکان مختلف مراجعه کردم و خیلی دارو مصرف کردم ولی فایده نداشت الآن ۶ ماهه گانودرما مصرف میکنم وبیماری ویتیلیگو دارم و به سرعت در حال خوب شدن است به خیلی از پزشکان پوست هم نشان دادم و براشون جالب بود .معلوم نیست چه دستی توز کار هست که میخواد این موضوع را از بین ببره .
حسین
|
Germany
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
2
درچندروزگذشته موجی ازمطالب وگزارشات منفی درباره گانودرماوتاثیرآن درسلامت مردم دررسانه های اجتناعی شدت گرفته که جای تامل بسیاردارد. واینکه چراحضرات به یکباره متوجه کلاهبرداری عده معدودی شده اند .
به نظربنده حقیر بیشتر افرادی که دچارمشکل شده اند ، ازقارچهای غیربهداشتی که بصورت فله دربرخی ازعطاری هاعرضه شده وهیچ نظارتی هم برآنهانیست استفاده کرده اند ، وگرنه قهوه های دکتر .... کاملابهداشتی ودارای تاییدیه سازمان غذاودارومی باشد .
ستاره منصوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
2
پدرم درد مفصل داشت به دکتر مراجعه کرد چند ملیون فقط پول امپولدستمزد تریق قرصش شد نمیتونست راه بره بعد اینکه این همه هزینه کردیم 7ماه بعد دوباره همونجوری شد جوری که نمیتونست پاشو خم کنه براش قهوه با قارچ گانودرما گرفتم خودمم باورم نمیشد وقتی بعد 15 روزگفت پاش بهتر شده و الان داره ادامه میده وخداروشکر میکنم بخاطر این معجزه
سورن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
1
3
من هم دیابت نوع یک دارم و الان مصرف انسولین ام کاهش پیدا کرده و سطح قند خونم پایین آمده خیلی برام جالب.
طلعت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
1
کانودرما فشار خون منو تا۲۰ بالا برد داشتم میمردم این یک کلاهبرداری بود و۱۵۶هزارتومانم را ندادن فقط یک پاکت خورده بودم ادرس فروشنده را هم دارم
N
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
2
3
من عالي جواب گرفتم از گانودرما
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
2
باسلام خدمت هم وطنان‌عزیز و ارجمند
جالبه به عرضتون برسونم که پدر بنده دیابت داشتند و ۸سال زیر نظر دکتر خوب نشدند و بعد از ۸ماه استفاده مکرر تمام داروهاش رو گذاشته کنار؛و مادرم هم فشار خون و تیرنیید داشته و الآن واقعا بعد از ۹ ماه استفاده کاملا بهبود یافته و قرص های الکی مصرف نمیکنه

چرا دارید جلوی خوب شدن مردم رو میگیرید
روزبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
4
نه تنها گانودرما بلکه تمام محصولات دیگر شرکت بیز بسیار بی کیفیت و گران هستن،من حدودا ۳ میلیون بابت همین گانودرما هزینه کردم ولی الان میبینم که پولم رو دور ریختم.اینها حقیقتا یک مشت کلاهبردار هستن که از اعتماد مردم سواستفاده میکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
2
شوهرمنم دیابت نوع دو داره وانسولین مصرف میکنه سه بسته ازهمین قهوه گانودرما استفاده کرد متاسفانه هیچ تاثیری نداشت
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
1
1
سلام....هموطنان عزیز وقتی درامد وپول مهم میشه حتی تعدادی از پزشکان و شاید داروخانه برای کسب درامد وارد تبلیغات اثار فوق العاده این قارچ میشن...گمونم حتی کسانی که تو این صفحه اعلان کردن که بیماریشون خوب شده جزو فروشندگان و مبلغین باشند متاسفانه شرکت دکتر بیز ظاهراً از اداره سلامت ایران مجوز گرفته و خوب این هم در ایران سخت نیست درصدی از درامد شرکت و رشوه می‌تونه به سادگی اتفاق افتاده باشه....مردم باید عاقل باشند و نیز هوشیار....هر کس مایل به مصرف هست استفاده کنه نوش جونش...... فروشندگان هم سود کنن و مشغول به کار باشند....ولی لطفاً دروغ نگید که این قهوه درمان بیماری هاست....!!!!!.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
1
1
سلام متاسفانه هر مصرف کننده ای تبدیل به فروشنده شده و درصد قابل توجه ای پول از شرکت دریافت می کنند....حتی شاید تعدادی از پزشکان محترم و حتی فروش در برخی داروخانه ها اتفاق بیفتد...چون شرکت دکتر بیز مجوز از اداره سلامت وزارت بهداشت گرفته و همین موضوع باعث فریب حتی تعدادی از همکاران پزشک و فروشندگان این محصول می باشد ....این شرکت بصورت هرمی فعالیت می کنند و تمام مصرف کنندگان و فروشندگان پورسانت دریافت می کنند ......
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
1
2
راستش به قدری این شرکت داره تبلیغ برای مصرف این گانادرما انجام میده که حتی ای مقاله نوعی تبلیغ برای استفاده از این قارچ گانادرما هست نه اگاه کردن مردم از نوعی کلاهبرداری!!!


متاسفانه خیلی از بیماران که مصرف کننده شدند اگه بتونن به کسی این محصول رو معرفی کنن و ان شخص خریداری کند پورسانت دریافت می کنند


اینه که این فضا فوق العاده مسموم شده و دیو طمع سایه بر وجدانها انداخته


منتظرم نظرم تو این صفحه گذاشته بشه...
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
1
من نظرم رو ارسال کردم چرا تو صفحه نمیذارید؟؟؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
0
خیلی جالبه این آقا حتی از خودش هم حرفی نتونسته بزنه فقط صحبت های بقیه کپی کرده
شما اگه سواد داشتی یک تحقیقی میکردی
مامانم کمتر 1 سال خورده و نارسایی کلیه و چربی خونش خوب شده قندش هم کنترل شده من واقعا متاسفم برای بیسوادهای جامعه که باعث میشن امثال مادر من بدبین کنن که از محصولات سالم استفاده کنن تا خوب بشن
منممن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
1
0
منم‌ یک ساله استفاده میکنم هیچ الکیه
نیلگون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
1
1
دوستان قهوه هاي گانودرما دکتر بیز یک مکمل درمانی هست اگر به صورت صحیح و اصولی با توجه به نوع بیماری و دوزدارویی مصرف بشه به طور قطع اثر خوبی داره منم استفاده کردم برای معده ام و طی 4 ماه جواب گرفتم والان دیگه دارو نمی‌خورم
مصرفکننده واقعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
سلام من با کلی تحقیق برای درمان میگرن نزدیک سه ماه شروع به مصرف کردم گذشت هاز هزینه های زیادش نه تنها تاثیری نداشت بلکه گوارشم رو هم داشت تحت تاثیر قرار میداد نمی دونم چه بلایی سرخودم آوردم ولی سریع قطع کردم و مصرفش نکردم هیچ کس هم جوابگو نیست مشاور هم میگفت طرز مصرفتو و وقتشو عوض کن که کلا پشیمون شدم خواهشا تا مطمعن نشدین مصرف نکنید اصلا سمتش نرید
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
0
1
سلام من یکی از اقوام خودش تو شرکت کار می کرد تبلیغ تلفنی میکرد من شنیدم اگه خودم طرفمو ندیده بودم فکر میکردم با یه مانکن طرفم زن و شوهر ۲۵۰ کیلواند برای اثر بخشی لاغری تبلیغ میکرد اگه خوبه پس چرا خودشون استفاده نمیکنن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین