کد خبر: ۶۱۴۱۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

مرگ جوان افغان در قشم تکذیب شد

هیچ گزارشی مبنی بر مرگ تبعه افغان به پزشکی قانونی شهرستان قشم اعلام و دریافت نشده‌ است. سفارت ایران در کابل نیز به ویدیوی شکنجه نوجوان افغان در قشم واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا اسلامی رئیس پزشک قانونی شهرستان قشم، روز جمعه گفت: همچنین هیچ مراجعه‌ و موردی مبنی بر شکنجه بدنی جوان افغان که در فضای مجازی بازتاب داشته تاکنون در این اداره ثبت نشده‌ است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ دادستان قشم نیز گفت: کشته شدن تبعه افغان درست نیست، اما ضرب و جرح وی صحت دارد.

رضا صفایی افزود: متهمان شناسایی شده‌اند و پرونده قضایی آنان در حال تکمیل است.

مرگ جوان افغان در قشم تکذیب شد

مدتی است فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در آن یک جوان افغانستانی به دلیل آنچه ایجاد مزاحمت برای یک زن عنوان شده از سوی چند نفر مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

سفارت ایران در افغانستان نیز در مورد ویدیوی شکنجه یک نوجوان افغان در روستایی در جزیره قشم واکنش نشان داده و گفته است این موضوع در حال پیگیری است.

ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نوجوانی را نشان می‌دهد که شکنجه شده است. به نظر می‌رسد این ویدیو آثار شکنجه فردی را نشان می‌دهد که او را یک مهاجر شانزده ساله افغان خوانده‌اند.

اطلاعات دقیقی در مورد این حادثه وجود ندارد اما گفته شده شکنجه این نوجوان در یکی از روستاهای جزیره قشم صورت گرفته است.

خبرگزاری ایسنا نیز به نقل از سفارت ایران در کابل گفته است "اگر جرمی در این رابطه صورت گرفته باشد مراجع قضایی ایران، طبق قانون با مجرمان برخورد خواهند کرد."

برخی منابع خبری گفته‌اند دلیل شکنجه این نوجوان، "متلک گفتن" او به همسر رئیس شورای این روستا در قشم بوده است.

به نوشته بی بی سی، وزارت امور خارجه افغانستان گفته است که در حال تحقیق در باره گزارش‌های منتشر شده در مورد شکنجه این نوجوان است.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان هم به این رویداد واکنش نشان داده و از وزارت امور خارجه افغانستان خواسته این موضوع را پیگیری کند.

سفارت افغانستان در ایران در بیانیه‌ای که در فیسبوک این سفارتخانه منتشر شده گفته است "موضوع شكنجه نوجوان افغان را به وزارت امور خارجه منعکس کرده و این نمایندگی در حال پیگیری برای روشن شدن موضوع است."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
10
3
این اجنبی اگر به زن ایرانی متلک گفته ، باید بمیرد ، حالا نکشتنش و فقط زدنش شکر گزار خدایش باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
5
6
آری حکایت این مهمان های ناخوانده نمک خوردن و نمکدون شکستن است همین چند روز پیش 7 نفر افغانی به جرم تجاوز به یک زن جوان ایرانی بازداشت شدند.
حمیدرضا
|
United States of America
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
افغانستان به گواه تاریخ بخشی ازمهمترین قسمتهای خراسان و بی شک، خاک پاک ایران بوده واین واقعیت غیر قابل انکار است!.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین