کد خبر: ۶۱۴۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

گشتی در فیلم‌های روی پرده و چند پیشنهاد

پاییز از راه رسیده است و در فصلی که روزها کوتاه و شب‌ها بلند شده سینما می‌تواند وقت‌گذرانی خوبی برای خانواده‌ها و دوست‌داران فیلم باشد. برای سینما رفتن در این ماه انتخاب‌های متعددی وجود دارد از فیلم‌های اجتماعی تا داستان‌های تکراری و کمدی‌هایی که کلیشه‌های زندگی را دامن می‌زند و حتی‌ می‌توان به آنها فیلم‌های بی‌محتوا گفت.
آفتاب‌‌نیوز :

انتخاب فیلم از آن جهت که در روزهایی که مردم فرصت کمی برای تفریح دارند اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند و می‌توان با انتخاب فیلمی خوب و صرف دو ساعت در سینما با لبخندی از رضایت راهی خانه شد یا گفت کاش این فیلم را انتخاب نکرده بودیم. به همین دلیل خواندن نقدها و دیدن نظرات تماشاگران پیش از خرید بلیط سینما امری مهم محسوب می‌شود.

«سال دوم دانشکده» در امتداد ترانه 15 سال دارم

رسول صدر عاملی کارگردان نام آشنای سینما ایران که فیلم‌های من «ترانه ۱۵ سال دارم»، «دیشب باباتو دیدم آیدا»، «دختری با کفش‌های کتانی» و آخرین فیلمش در سال 88 به نام «در انتظار معجزه» را در کارنامه خود دارد در سال 1396 بعد از 9 سال فیلم «سال دوم دانشکده» را ساخته است.

گشتی در فیلم‌های روی پرده و چند پیشنهاد

فیلمنامه آن را پرویز شهبازی نوشته که از فیلم‌هایی که او کارگردانی کرده و در زمان خود فیلم درخشانی بوده، می‌توان به «نفس عمیق» اشاره کرد. برای فیلم «سال دوم دانشکده» از ۹۰۰ نفر تست گرفته شده که در نهایت ۲۲ نفر بازیگر و ۲ چهره جدید به سینما معرفی شده‌است. داستان فیلم در مورد دو دانشجوی سال دوم دانشکده معماری تهران است که برای برای سفر دانشجویی چند روزه به اصفهان می‌روند.

«درخونگاه» را زیر 12 سال نبیند

امین حیایی پس از هشت سال کار کردن در ژاپن، به محله‌شان به نام «درخونگاه» برمی‌گردد و با خانواده‌ی خود روبه‌رو می‌شود که دیگر هیچ کس به سیاق قبل رفتار نمی‌کند و همه روابط در هاله‌ای از رمز و راز است. امین حیایی در فیلم درخونگاه نقش رضا را بازی می‌کند و اگر قصد دارید با خانواده به تماشای فیلم بروید بهتر است کودکان زیر 12 سال خود را به سینما نبرید زیرا صحنه‌های خون و کتک‌کاری در این فیلم وجود دارد.

کارگردان «درخونگاه» سیاوش اسعدی است و جمشید هاشم‌پور، ژاله صامتی، مهراوه شریفی‌نیا، پانته آپناهی از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند. بازی امین حیایی در این فیلم در زمان اکران در جشنواره مورد توجه قرار گرفت و خود او در این‌باره گفته بود: «هم در این فیلم و هم در فیلم آقای نعمت‌الله (شعله‌ور) سعی کردم طبق فیلمنامه پیش بروم و خودم را در اختیار کارگردان بگذارم و هر دو فیلمنامه هم آنقدر خوب بودند که نتیجه‌اش این اتفاق‌ها شده‌است.»

«ماجرای نیمروز2» ردی از نیمروز1 ندارد

محمدحسین مهدویان که پیشتر فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» را ساخته بود تصمیم به ساخت قسمت دومی برای این فیلم به نام «ماجرای نیمروز2: رد خون» گرفت و این بار عملیات مرصاد را سوژه خود قرار داده است.

اشتراکاتی در بازیگران هر دو ماجرای نیمروز وجود دارد و در دومی محسن کیایی و بهنوش طباطبایی به این مجموعه اضافه شده‌اند. برخی از منتقدین بر این نظر هستند که مهدویان برای ساخت ماجرای نیمروز2 شتاب کرده‌ و نتوانسته است فیلم در سطح ماجرای نیمروز ابتدایی شود. داستان این فیلم سینمایی اتفاقات پس از پایان جنگ تحمیلی ایران و عراق را در سال ۱۳۶۷ برای مخاطبان روایت می کند.

«پیلوت» دو طبقه که بی‌طبقه شد

حمیدرضا آذرنگ، سعید اقاخانی، جواد عزتی و پریوش نظریه بازیگران ابراهیم ابراهیمیان در فیلم پیلوت هستند. یک شوخی در پشت صحنه فیلم «پیلوت» حادثه‌ای را برای الناز شاکردوست رقم زد و این بازیگر حدود دو ماه خانه‌نشین شد.

این حادثه باعث شد تا الناز شاکردوست برای ادامه فیلم کنار گذاشته و بهدخت ولیان جایگزین الناز شاکردوست برای بازی در این فیلم شد. نام ابتدایی این فیلم «دو طبقه روی پیلوت» بود که به «پیلوت» تغییر نام داد. فیلم ابراهیمیان تا کنون فروش خوبی در گیشه نداشته و تا این زمان اکران، ۲۶ میلیون و ۲۱ هزار تومان فروخته است.

«شاه‌کُش» ضد تبلیغ را تبلیغ کرد

وحید امیرخانی کارگردان جوانی است که «شاه‌کش» دومین فیلم سینمایی او محسوب می‌شود. فیلم اول او «در مدت معلوم» بود که در زمان اکران مورد استقبال قرار گرفت. او علاوه بر کارگردان فیلم، نویسنده آن نیز هست. داستان این فیلم در مورد زنی است که در کوهستان از دنیا رفته و همسرش نیز در هتل نزدیکی کوه به سر می‌برد.

مرد ناگهان تصمیم می‌گیرد تا افرادی را در هتل به گروگان بگیرد. مهناز افشار و هادی حجازی‌فر نقش‌های اصلی «شاه کش» را برعهده دارند و به دلیل ممنوعیت استفاده از تصویر مهناز افشار در تبلیغات فیلم، حاشیه‌هایی برای این سینمایی پیش آمد که امیرخانی در واکنش به آن گفته بود: «با وجود همه زحماتی که سازندگان فیلم کشیدند اما برخی اتفاقات خستگی را به تن ما و پخش‌کنندگان فیلم گذاشته است و آن محدودیت غیرمنطقی ما در تبلیغات برای فیلم است.»

«کلوپ همسران» فیلمی گیشه پسند

اگر برای گذران شب‌های پاییزی به دنبال فیلم طنز و کمدی هستید انتخاب شما می‌تواند «کلوپ همسران» باشد. فیلم داستان سه مرد متاهلی است که باهم دوست هستند و شرایطی به نسبت شبیه به هم دارند، هر سه آنها در کار خود مدیرانی بسیار سختگیر هستند اما در خانه و زندگی زناشویی مردانی مطیع و بردگان فرمان‌بردار همسران خود هستند.

این فیلم فارغ از اینکه طنز قوی داشته باشد یا خیر مخاطب بالایی جذب کرده است و میزان فروش فیلم‌های کمدی در گیشه سینما ایران در چند سال اخیر نشان داده که جدای از محتوا فاخر یا مبتذل، مخاطبین بیشتر فیلم‌های طنز را انتخاب می‌کنند. «کلوپ همسران» ساخته مهدی صباغ‌زاده است و محمدرضا شریفی‌نیا، میترا حجار، شقایق فراهانی، محمدرضا هدایتی، علی انصاریان و بیژن بنفشه خواه در آن بازی می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین