کد خبر: ۶۱۴۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلم‌های آسیایی رُم

بیستمین جشنواره فیلم‌های آسیایی رُم (آسیاتیکا) امسال میزبان ساخته‌های جدید رضا میرکریمی، کمال تبریزی و برادران محمودی است.
نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلم‌های آسیایی رُم
آفتاب‌‌نیوز :

در این رویداد سینمایی «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی، «مارموز» به کارگردانی کمال تبریزی و «شکستن همزمان بیست استخوان» جدیدترین ساخته برادران محمودی به روی پرده خواهند رفت.

فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» به کارگردانی جمشید محمودی و تهیه‌کنندگی نوید محمودی که نام بین المللی آن «رونا مادر عظیم» است با بازی محسن تنابنده ، مجتبی پیرزاده، فرشته حسینی، فاطمه حسینی، فاطمه میرزایی،محیی رضایی، سعید چنگیزیان و علیرضا استادی همراه است.

این فیلم به عنوان ین فیلم محصول مشترک ایران و افغانستان، پیش از این موفق به کسب جوایزی در جشنواره بوسان، «وزول» فرانسه و «سماع» سوئد شده است.

فیلم «قصر شیرین» با بازی حامد بهداد، ژیلا شاهی، اکبر آئین، آزاده نوبهار، محمد اشکان‌فر، محمد عسگری، یونا تدین، نیوشا علیپور، بابک لطفی خواجه‌پاشا و زهیر یاری نیز پیش از این جوایز بهترین فیلم، کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم شانگهای، جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی شرق و غرب اورنبورگ و دوجایزه بهترین فیلم و کارگردانی جشنواره باتومی گرجستان را کسب کرده است.

در فیلم کمدی «مارموز» نیز حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، مانی حقیقی، محمد بحرانی و رضا ناجی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بیستمین جشنواره فیلم‌های آسیایی رُم (آسیاتیکا) از تاریخ اول اکتبر (۹ مهر) آغاز شده و تا دهم اکتبر (۱۸ مهر) در کشور ایتالیا ادامه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین