کد خبر: ۶۱۴۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۹

اختلاف بر سر انحلال شورای عالی بانک‌ها

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب، رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌ها و مدیرعامل بانک تجارت در حاشیه مراسم افتتاح سی و دومین شعبه 24 ساعته بانک تجارت در شهر ری گفت: پس از این که مصوبه دوفوریتی انحلال شورای عالی بانک‌ها در مجلس رای آورد، به عنوان یک قانون لازم الاجرا است و من قصد موافقت یا مخالفت با آن را ندارم.

اسکندری در پاسخ به این سئوال که پس چرا رئیس جمهور با انحلال شورای عالی بانک‌ها مخالفت کرد، اظهارداشت: نمی دانم، اما به عنوان یک قانون آن را خوب می‌بینم.

مدیرعامل بانک تجارت در پاسخ به این سئوال که آیا خارجیان 40 درصد سهام بانک تجارت را خریداری می‌کنند، گفت: سهام این بانک مشتری دارد واگر مشکل قانونی نداشته باشد حاضر به خرید آن هستند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی در ادامه در خصوص دستور رئیس جمهور مبنی بر کاهش نرخ سود بانک‌های دولتی و خصوصی به 12 درصد گفت: پس از این که بانک مرکزی کاهش نرخ سود بانکی را به بانک‌ها ابلاغ کند، سیستم بانکی موظف به اجرای آن خواهد بود.

داوود زارع اسکندری در پاسخ به این سئوال که بنابراین بانک مرکزی باید آن را تائید کند، اظهارداشت: ‌اصولا هر ضابطه و دستورالعملی در سیستم بانکی توسط بانک مرکزی ابلاغ می‌شود.

وی اضافه کرد: سیستم بانکی زمانی کاهش نرخ سود بانکی را اجرا خواهد کرد و یا موظف به اجرای آن خواهد شد که این قانون یا ابلاغیه و یا هر مصوبه دیگری از هیئت دولت توسط بانک مرکزی ابلاغ شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا تائید می کنید که این برای اولین بار است که دولت بدون نظر شورای پول و اعتبار دستور کاهش نرخ سود بانکی را داده است، گفت: ‌به هر حال فکر می‌کنم که قرار است این دستور به شورای پول و اعتبار برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین