کد خبر: ۶۱۴۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

کلاهبرداری ۲۰ میلیون ریالی با تبلیغ فروش کاسکو

رییس پلیس فتا استان یزد از شناسایی متهمی که با درج آگهی فروش پرنده کاسکو در اینستاگرام کاربران را اغفال و از آنان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
کلاهبرداری ۲۰ میلیون ریالی با تبلیغ فروش کاسکو
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: افراد کلاهبردار با تبلیغات جذاب و اغواکننده مثل تحویل رایگان درب منزل، پرداخت وجه پس از دریافت کالا و پرداخت بیعانه، اقدام به فریب و ترغیب کاربران در فضای مجازی برای خرید می‌کنند.

وی افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با رؤیت عکس پرنده کاسکو با قیمت مناسب در اینستاگرام با چت کردن با فرد فروشنده، وی با اظهارات خود اعتمادم را جلب و من نیز مبلغ دو میلیون تومان برایش کارت به کارت نمودم که فردای آن روز گوشی را خاموش کرده و متوجه کلاهبرداری شدم، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس فتا یزد گفت: با بررسی و اقدامات فنی- تخصصی در فضای مجازی متهم در یکی از شهرهای استان‌های همجوار شناسایی و مشخص شد که از چندین نفر با همین شگرد کلاهبرداری کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: هویت کاری و شخصی در شبکه های اجتماعی به راحتی قابل جعل می‌باشد، در صورت علاقه برای خرید از شبکه‌های اجتماعی حتماً هویت واقعی افراد شناسایی و پس از تحویل محصول و بررسی آن اقدام به پرداخت پول به مأمور پست کنید.

رییس پلیس فتا یزد در ادامه به کاربران فضای مجازی هشدار داد: اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می‌کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی‌اساس می‌شوند در حالیکه باید در نظر داشت، تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، زیرا افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب در راستای انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می کنند.

این مقام مسئول به شهروندان و کاربران اینترنتی توصیه کرد تا زمانی که کالایی را دریافت نکرده و از مرغوبیت و اصالت آن اطمینان حاصل نکرده‌اید وجهی را پرداخت نکنید.

سرهنگ ابوطالبی سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir را منشاء انتشار اخبار حوادث و هشدارهای آموزشی پلیس فتا اعلام و آمادگی کارشناسان متخصص و فنی به عنوان پشتیبان سایت را جهت دریافت گزارشات مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین