کد خبر: ۶۱۴۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹

اعتراف سارقان سابقه دار به ۲۸۵فقره دزدی

۱۸۵سارق سابقه دار که طی دو هفته گذشته دستگیر شدند، تاکنون به ۲۸۵فقره سرقت در شهرستان بندرعباس اعتراف کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس پلیس بندرعباس روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد سرقت، ۷۵مورد لوازم داخل خودرو، ۱۸فقره دزدی از منزل، هشت فقره سرقت خودرو، ۴۵فقره موتورسیکلت، ۳فقره قاپ زنی و ۳۰فقره سرقت کابل و تجهیزات برقی است.

سرهنگ اسماعیل مشایخ اضافه کرد: این افراد همچنین به پنج فقره سرقت از اماکن خصوصی، دزدی از یک مغازه، سرقت ۱۷تلفن همراه، هشت فقره سرقت در معابر و ۷۵مورد سایر سرقت ها اعتراف کردند.

دستگیری بیش از ۵۰هزار نفر در هفت ماه

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس همچنین با ارائه گزارش عملکرد پلیس اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰هزار و ۳۸۶نفر به دلایل مختلف در شهرستان بندرعباس دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد افراد دستگیر شده ۳۵درصد بیشتر شده است.

به گفته رئیس پلیس بندرعباس یک درصد از افراد دستگیر شده (۵۰۳نفر) زیر ۱۴سال، ۱۹درصد بین ۱۵تا ۲۴سال(۹هزار و ۵۷۰نفر) و ۵۸درصد بین ۲۵تا ۳۹سال (۲۹هزار و ۲۱۳ نفر) سن داشته اند و افراد بالای ۴۰ساله نیز ۲۲درصد(۱۱هزار و ۸۰نفر) دستگیرشدگان را تشکیل می دهند.

کاهش ۲۵درصدی جرم

وی از کشف ۲هزار و ۴۳۸فقره سرقت و دستگیری ۳هزار و ۸۸۰سارق در این مدت خبر داد و اضافه کرد: تعداد افراد مظنون و سارق دستگیر شده نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۶درصد افزایش داشته و میزان وقوع مجموع جرائم ۲۶درصد کمتر شده است.

به گفته سرهنگ مشایخ ارتکاب جرائم خشن در این مدت ۲درصد کاهش و میزان کشف این گونه جرائم ۸درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش ۴۰درصدی شرارت و چاقوکشی تعداد وقوع قتل عمد از ابتدای امسال تاکنون را ۱۰فقره اعلام کرد که ۱۶نفر در این پرونده ها دستگیر شده اند.

دستگیری ۷۶۷متهم فراری

سرهنگ مشایخ اضافه کرد:۷۶۷متهم فراری و تحت تعقیب از ابتدای امسال تاکنون دستگیر شده اند ۲۳۷نفر نیز در ۷۳۱پرونده قاچاق کالا دستگیر شده اند.

رئیس پلیس شهرستان بندرعباس دستگیری یک باند سرقت به عنف، کشف سرقت مسلحانه تجهیزات راه آهن در یکی از ایستگاه ها، دستگیری باند سرقت از منزل و کشف یک محموله ۴۰میلیارد ریالی تلفن همراه را بخشی از مهمترین پرونده های امسال اعلام کرد.

به گفته این مسئول انتظامی روزانه به طور متوسط ۸۰تا ۹۰معتاد متجاهر در شهرستان بندرعباس توسط پلیس جمع آوری می شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین