کد خبر: ۶۱۴۷۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷

اعتراض روسیه به بازجویی یک نماینده دوما توسط اف‌بی‌آی

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای به بازجویی یک نماینده دومای روسیه توسط پلیس فدرال آمریکا «اف‌ب‌آی» در بدو ورود به ایالات متحده اعتراض کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در این بیانیه آمده است: در رابطه با اقدامات مقام‌های آمریکایی در مورد اینگا یوماشوا نماینده دومای روسیه که روز گذشته در فرودگاه نیویورک توسط ماموران اف‌بی‌آی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت، قاطعانه اعتراض می‌کنیم.


دربیانیه آمده است: این یک اقدام خصمانه دیگر علیه روسیه و مقام‌های این کشور به حساب می‌آید و بدیهی است که با هدف بدتر شدن فضای روابط روسیه و آمریکا صورت می‌گیرد.

«این سوال پیش می‌آید که یا مقام‌های آمریکایی برخلاف اظهارات خود برای بهبودی روابط دوجانبه تلاش نمی‌کنند یا قادر به کنترل اقدامات سازمان‌های اطلاعاتی خود نیستند.»

درادامه بیانیه گفته شده است که اینگا یوماشوا به عنوان نماینده گروه پارلمانی دومای روسیه در رابطه با کنگره آمریکا قصد شرکت در همایش اجتماعی –سیاسی «دیالوگ فورت –روس» داشت که برای کمک به تحکیم روابط بین مردم روسیه و آمریکا برگزار می‌شود.

در بیانیه خاطرنشان شده است: متاسفانه روحیه سازنده برگزار کنندگان این همایش با مقاومت سرسختانه برخی نیروهای سیاسی در واشنگتن مواجه شد و جلوگیری از شرکت نمایندگان وزارت خارجه روسیه از شرکت در این همایش با ندادن روادید سفر به آمریکا به آنها گواهی بر این واقعیت است و همینک نیز شاهد اقدامات تحریک آمیز گستاخانه علیه نماینده دومای روسیه هستیم.

درپایان بیانیه ضمن ابراز انزجار از این اقدام آمریکا گفته شده است: اشخاصی که در واشنگتن تصمیم گیری می‌کنند باید فکر کنند متشنج کردن روابط با روسیه به کجا خواهد انجامید، این سیاست کوته بینانه و خطرناک است.

ریانووستی هم گزارش داده است: آناتولی آنتونف سفیر روسیه در آمریکا امروز اعلام کرد که اینگا یوماشوا نماینده دومای روسیه که برای شرکت در همایش دیالوگ فورت روس به آمریکا سفر کرده بود در فرودگاه نیویورک بازداشت شد و حدود یک ساعت توسط اف‌بی‌آی بازجویی شد.

وی گفت که در این رابطه سفارت روسیه در آمریکا یادداشت اعتراضی به وزارت خارجه آمریکا ارسال و خواستار پاسخگویی در این باره شده است.

ویاچسلاو والودین رئیس دومای روسیه نیز بازجویی یوماشوا را اقدام تحریک آمیز خواند و گفت: این اقدام آمریکا یک نمونه دیگر نقض تعهدات بین‌المللی این کشور است.

وی با بیان اینکه خانم اینگا یوماشوا هماهنگ کننده گروه نمایندگان دوما در همکاری با کنگره آمریکا است، افزود: یوماشوا دعوت نامه برای شرکت در همایش بین المللی دریافت کرده بود.

والودین گفت: این رفتار سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را می‌توان اقدام دسیسه‌جویانه بیشرمانه خواند.

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن تاکنون بیش از ۷۰ بسته تحریمی علیه روسیه وضع کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین