کد خبر: ۶۱۴۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵

هشدار الحشد الشعبی به معترضان عراقی

« فالح الفیاض » مشاور امنیت ملی عراق و رئیس هیئت الحشد الشعبی عراق تاکید کرد: با توطئه گران علیه عراق به شدت برخورد می کنیم و به سادگی از آنها نمی گذریم.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش تارنمای العهد، الفیاض امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این مطلب افزود: فروپاشی فساد و تحقق یافتن رشد و توسعه و اصلاحات اقتصادی تنها در سایه دولت امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: قصاص عادلانه و بازدارنده در انتظار کسانی است که خواهان شر رساندن به عراق هستند.

هشدار الحشد الشعبی به معترضان عراقی

این مقام الحشد الشعبی عراق گفت: نمی توان با توطئه چینان ساده برخورد کرد، آنها تلاش شان شکست خواهد خورد و در واقع شکست خورده است. ما در برخورد با تحولات اخیر در ابتدا خط مشی واقعی اصلاحات را تبیین خواهیم کرد و این همان چیزی است که هم اکنون در حال ترسیم آن بسر می برد.

الفیاض فاش کرد: عراق می داند عوامل نفوذ افراد نفوذی در تظاهرات چه کسانی هستند . ما اسامی و دیدگاه ها و اطلاعات را به موقع عرضه خواهیم کرد.

این مقام عراقی خاطرنشان کرد: نقشه راه ترسیم شده از سوی مرجعیت دینی واضح و روشن است . مرجعیت موارد لازم و ضروری و راه حل ها را ترسیم کرده است.

الفیاض گفت: عادل عبدالمهدی نخست وزیر با توجه به ابعاد تحولات شکل گرفته در حال ترسیم طرح و برنامه خود است و موارد مثبتی در ارتباط با اصلاح فرآیند سیاسی مطرح شده است و هم اکنون دولت در همین راستا گام برمی دارد.

وی اظهار داشت: ما به هیچ کس اجازه نمی دهیم تا خون فرزندان مان را به بازی بگیرند و از قانون اساسی و دولت و نخست وزیر دفاع خواهیم کرد.

الفیاض از مرجعیت دینی و عشایر و الحشد الشعبی و پیشمرگه کرد به عنوان « خاری در چشم دشمنان عراق» یاد کرد.

برخی از شهرهای عراق از جمله بغداد از سه‌ شنبه هفته گذشته شاهد حضور معترضان و حمایت برخی رژیم های همسایه عراق نظیر عربستان و رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا از آن بود که به سرعت این موضوع از سوی دولت عراق مدیریت شد و اکنون آرامش به این کشور بازگشته است.

هیات دولت عراق دیروز در پاسخ به خواسته های تظاهرکنندگان و مطالب ذکر شده در خطبه نماز جمعه مرجعیت دینی، ضمن برگزاری جلسه فوق العاده به ریاست "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر این کشور، اولین بسته از مصوبه های مهم خود را اعلام کرد.

هیات دولت عادل عبدالمهدی همچنین در نظر دارد دومین بسته از مصوبه های مربوط به انجام اصلاحات و تحقق بخشیدن به خواسته های تظاهرکنندگان را در جلسه بعدی مورد بحث و بررسی قرار دهد و اتخاذ تصمیمات لازم را در جلسات آتی ادامه دهد.87

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین