کد خبر: ۶۱۵۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۲:۴۹

حاجی: به دنبال تفرقه اصولگرایان نیستیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر بنیاد باران در واکنش به اظهارات اخیر قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین مبنی بر این که «اصلاح‌طلبان درصدد القای ذهنیت عدم به وحدت رسیدن اصولگرایان در انتخابات مجلس هستند و صفدر حسینی، وزیر اقتصاد خاتمی مأمور جمع‌آوری فهرست مشکلات دولت نهم است» گفت: اصلاح‌طلبان با به وحدت رسیدن اصولگرایان مشکلی ندارند اما آنان که توانایی ائتلاف ندارند چرا فرافکنی می‌کنند و مشکلات خویش را به عامل بیرونی ربط می‌دهند؟ 

ماموریت ویژه صفدر حسینی؟![اینجا]

مرتضی حاجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب خاطرنشان کرد: تا آن جا که من اطلاع دارم هیچ اصلاح‌طلبی علاقه و برنامه‌ای برای ایجاد تفرقه در میان اصولگرایان ندارد و لازم نیست آقای صفدر حسینی مأمور فهرست کردن مشکلات دولت نهم شود چرا که مشکلات و مسایل به میزانی است که مردم در همه جا به عینه آن را مشاهده کنند. به قول معروف چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.

وی گفت: کسی در مجموعه اصلاح‌طلبان علاقه و انگیزه‌ای برای ایجاد تفرقه بین طیف اصولگرا ندارد. البته عکس این موضوع را زیاد دیده‌ایم اما هیچ اصلاح‌طلبی برای ایجاد تفرقه بین اصولگرایان  تلاشی نمی‌کند. 

وزیر آموزش و پرورش در دولت خاتمی با بیان این که «اگر میان اصولگرایان مشکلی نیست پس چرا به دنبال مقصر بیرونی می‌گردند؟» گفت: به نظر می‌رسد که آنان تمایلی به قبول مشکلات خویش را ندارند و می‌خواهند با فرافکنی عامل بیرونی را مقصر جلوه دهند. ما همیشه گفته‌ایم ترجیح می‌دهیم که دو قطب اصلی جناح سیاسی کشور به صورت روشن، آشکار و مساوی با یکدیگر مقابله انتخاباتی کنند. 

حاجی افزود:‌ خوب است که اصولگرایان از امکانات دولتی در دست خود جهت تحکیم قدرت استفاده نکنند و با رقیب به گونه‌ای عادلانه به رقابت بپردازند. آن گاه مردم نیز آزادانه آن چه را می‌پسندند، انتخاب خواهند کرد. استفاده از موقعیت اداری و حکومتی، فراهم نمودن موجبات ردصلاحیت اصلاح‌طلبان، سازمان‌دهی عوامل اجرایی نظارتی و تنگ کردن فضا برای رقیب، شیوه‌های نادرستی است که باید از آن پرهیز شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین