کد خبر: ۶۱۵۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۱:۵۵
به سفیر سوئیس ابلاغ شد

اعتراض ایران به جاسوسی آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ «فیلیپ ولتی» سفیر سوییس و حافظ منافع آمریكا در تهران به وزارت امور خارجه فرا خوانده شد و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به «مداخله خصمانه دولت آمریكا و سازمان‌های اطلاعاتی آن كشور در امور داخلی كشورمان» توسط مدیركل آمریكای وزارت امور خارجه كشورمان به او ابلاغ شد. 

گفتنی است در بیانیه‌ای که روز شنبه از تلویزیون ایران پخش شد، دولت ایران اعلام کرد که حلقه‌های جاسوسی که توسط آمریکا و متحدان غربی او سازمان‌دهی شده و از نواحی اشغالی در عراق به داخل مرزهای ایران نفوذ کرده بودند را کشف نموده است.

کشف یک شبکه‌ جاسوسی غرب در ایران[اینجا]

احمد سبحانی تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران اخیرا چند شبكه جاسوسی كه با هدف نفوذ و انجام اقدامات خرابكارانه در مناطق غرب، جنوب غربی و مركزی ایران فعالیت داشتند را كشف نموده است. این جاسوسان با هدایت سرویس‌های اطلاعاتی آمریكا در جهت اغراض خصمانه فعالیت می‌كردند.

این مدیركل وزارت خارجه ایران گفت: اقدامات جاسوسی دولت آمریكا در خاك جمهوری اسلامی ایران در تعارض با تعهدات بین‌المللی این كشور در خصوص ضرورت احترام به حق حاكیمت ملی و استقلال كشورها بوده و ناقض بیانیه الجزایر منعقده میان دو كشور در خصوص عدم مداخله در امور داخلی ایران می‌باشد.

سبحانی خواستار ابلاغ مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به مقامات آمریكایی شد و خواهان ارایه توضیحات لازم از سوی مقامات دولت آمریكا در این زمینه گردید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین