کد خبر: ۶۱۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۶

فشار بوش بر چین و روسیه درباره ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «جورج بوش» رئیس جمهوری آمریکا پس از آنکه نماینده کشورش در سازمان ملل دو قطعنامه قبلی شورای امنیت برای تغییر رفتار ایران را ضعیف ارزیابی کرد خواستار تشدید تحریم‌ها علیه تهران شد. وی همچنین اعلام کرد برای عملی کردن این هدف قصد دارد با روسای جمهور چین و روسیه گفت‌وگو کند.

به نوشته روزنامه فایننشیال تایمز، جورج بوش در یک کنفرانس خبری گفت: نظر من این است که در مقابل ایران باید به تشدید تحریم‌ها فکر کنیم. وی پس از آنکه معلوم شد قطعنامه‌‌های 1737 و 1747 شورای امنیت نتوانسته‌‌اند ایران را از پیگیری حقوق قانونی‌اش بازدارند و بنا به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این کشور همچنان به پیشرفت‌های هسته‌ای‌اش ادامه می‌دهد، خواستار اعمال دور جدید تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران شد.

این گزارش می‌افزاید: جورج بوش همچنین اعلام کرد با «ولادیمیر پوتین» و «هو جین‌تائو» روسای جمهوری روسیه و چین درخصوص اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران مذاکره خواهد کرد. وی گفت: اولین چیزی که آنها باید بدانند این است که ایران مسلح به سلاح اتمی قطعا باعث بی‌ثباتی دنیا خواهد بود. بوش افزود: به نفع آنهاست که ما به همکاری‌هایمان برای منزوی کردن ایران ادامه دهیم.

فایننشیال تایمز می‌افزاید: نیکلاس سارکوزی رئیس جمهوری جدید فرانسه گفته است که در افزایش تحریم‌ها علیه ایران تردید نخواهد کرد اما واکنش‌های پکن و مسکو سردتر از اروپایی‌ها است.

این گزارش می‌افزاید: چین و روسیه که دارای روابط تجاری خوب با ایران هستند با افزایش تحریم‌ها علیه این کشور موافق نیستند و مخالفت‌های این دو کشور لحن قطعنامه قبلی علیه تهران را تا حدودی آرام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین